• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • therese80

jag håller på för fullt med nalle puh i min dotters rum. har gjort en när han sover ovanför dotterns säng. Nu ska det bara färgläggas. Nån me erfarenhet av motiv målning kanske har nåt tips på typ av färg för bäst resultat..?

• missimi

Jättemånga fina motiv juGlad
    Funderar på att tapetsera dotterns rum rosa och sen måla en regnbåge på fondväggen med massa olika färgerGlad Självklart är regnbågen i olika färger men på väggen bakom också om ni fattar vad jag menar heheSkrattande

• Sara E

Ett tips till er som bor i hyresrätt och inte får måla direkt på väggen..

Jag har köpt mig en vanlig mdf skiva (tror de heter så)
    Grundmålat den, och sedan målat mitt motiv därpå.
    Håller just nu på att färglägga det. Ett rikrigt pysseljobb.

Eftersom skivorna finns i många olika storlekar kan man ju i princip få precis som man vill ha det.

Många frågar även efter vilken färg man kan använda.
    Jag själv har köpt tuber men Acrylic färg. Fanns i 6-pack till rimligt pris på Silvan. Färgerna går bra att blanda ut med vatten och även att blanda med varandra. Och dom blir även vattenfasta när dem torkat.

Det var mitt lilla tips.

Bilder på min påbörjade målning finns i mitt bildgalleri.
    Kommentera gärna vad ni tycker.

• Jojo7777

Har en bild i mitt galleri på en nallebjörn som är målad på väggen. Jag tycker den var så fin, skulle själv vilja måla en sån i framtiden till mina barn..
    Vad tycker ni?? Kommentera gärna!

• rainbowbrite

Va fint Sara E, va duktig du e på att måla.. Råkade oxå få syn på din platta mage *morr* vissa har det bra! :)

• lillsnurpan

Åh vad många fina bilder, precis vad jag sökte. Någon som har några fina djungelbilder alt. bondgårdsdjur (då gärna med flera djur på bilden) samt söta bilder som passar till en liten bebis!
    Tack på förhand!

• annie29

nu har jag målat lillgrabbens rum klart,det blev byggare Bob tema,ta en titt i mitt galleri om ni vill!

• NK80

Annie29. Vad häftigt det blev! Funderar också på att måla landskap så som du gjort. Du kan se bilden längre fram i tråden. Kul att se att andra vågar sig på att måla alla väggarna.

Mamma till Colin ♥
  • annie29

Tack!
    Det tog tid,men det var det värt!

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?