• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • therese80

sök på google där hittar man det mesta. Nu har jag målat klart min nalle puh snart. ett lager till med nfärg bara. så om ett par timmar e det klart!!"!

funderar däremot på å låna en overhead till nästa bild när jag vill ha me alla nalle puh figurerna å den tror jag inte jag klarar av å måla förhand. Dessutom tror jag att jag vill göra den bilden så den täcker en stor del av väggen..

• Fru Engman

PeterPan bilderna... Vart finner man dom på nätet? Har kopierat de som fanns här men finns det fler?

♥Hanna&Lillis♥
  • evita

jag har googlat som en tok... hittar inte alls...

vill ju ha en bild av det ballaste sonen vet på hans vägg...

hoppetossa???

• Fru Engman

Evita:
    Här är ett piratskepp...
    Det kanske du kan rita av på vitt papper (konturerna) som du sen använder till overheaden?

The image “http://www.thule.vas.nu/teckningar/ovriga/skeppistorm.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

♥Hanna&Lillis♥
  • cid

Evita:
    Svårt det där....hittade några, men inte speciellt bra...

www.kroppkarrsskolan.karlstad.se/lorensberg/hoppetossa/bilder/Hoppetossa.gif

www.kroppkarrsskolan.karlstad.se/lorensberg/hoppetossa/bilder/Hoppetossa.gif

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.krabat.se/order/papo/piratfigurer.asp&h=2321&w=2321&sz=382&hl=sv&start=7&tbnid=FXKWAKuA7O3HHM:&tbnh=150&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dpiratskepp%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D

www.thule.vas.nu/teckningar/ovriga/skeppistorm.jpg

• cid

Den sista var ju tuff! Lite färg på eller bara i en mörkare/ljusare nyans av den man har på resterande väggen så blir det ju jätteläckert!

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?