• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • TinaO

Bamse

www.bamse.net/pysselsida.asp

du kan ju kopiera
    typ de där svartvita bilderna i finn fem fel.

Tror att jag ska ha ett gammalt ritblock någonstans annars, ett sånt som man skulle färglägga i som jag fick för kanske 20 år sedan, jag kan ju scanna in några såna. Har du några önskemål?

• Tigerpluttis

Jag har målat Nemo med vänner på väggen i min kommande sons rum. Hittade bilder på googel som jag ritade av på frihand och sen målade bara.

• myspysan

tigerpluttis: Har du några bilder på det? Skulle vara jättekul att se, har funderat på Nemo själv...

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • jezz1978

Här är en länk till en sida som jag hittade i en annan tråd här på FL, visserligen tänkt att skriva ut så barnen får färglägga, men väldigt många fina bilder (om man ändå vet vilken färg figurerna har.)

helenas-web.nu/Barnsidan/Malarbok/

• Sarina och tony

jag hr en målning oxå...men den e inte riktigt klar än....titta på den ändå...

• Tildas52

Jezz vilken bra sida la den i mina favoriter Min 9 månader son gillar brum men vi får se om han får det på väggen han kanske ändrar sig =)

• Fru Engman
    Sarina och tony skrev 2006-10-21 22:25:34 följande:
    jag hr en målning oxå...men den e inte riktigt klar än....titta på den ändå...
    Wow! Det blir ju jättefint!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Tigerpluttis

Nu finns det bilder på min Nemo väggmålning på min sida.

• Fru Engman
    Tigerpluttis skrev 2006-10-22 11:18:31 följande:
    Nu finns det bilder på min Nemo väggmålning på min sida.
    Går ju inte atts e din väggmålning... Inget galleri över huvudtaget...
    ♥Hanna&Lillis♥
Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?