Har själv haft katt förut, dom var innekatter, fick bara vara ute på balkongen, men under somrarna fick de åka på "kollo" till mina föräldrar som bor på landet, det fungerade väldigt bra.
Nu till TS fråga: Bor man i tätbebyggt område ska man inte ha sin katt ute utan tillsyn, jag vill inte hitta kattbajs i sandlådan, vilket har skett flera ggr, och nät fungerar inte, är en allmän sandlåda här i området, och tror att man skulle glömma att dra över ett nät så fort barnen lekt klart, och i andra sandlådor här i området är felutformade för att ha nät över, tex där klätterställningar och gungor finns.
Vill inte att katter går in i min lägenhet bara för att jag har dörren öppen, det är mitt hem, inte deras.
Att andra djur uträttar sina behov utomhus struntar jag i, har inte nes sett en igelkott i sandlådan, och om den nu bajsar på gräsmattan så gör det inget.
Jag har inte ork att jaga katterna och spåra deras ägare pga dom gjort ifrån sig i sandlådan, gått in till oss eller pinkat där det inte ska pinkas.
Ansvaret på katterna ligger hos deras ägare, inte hos mig.
Skulle inte ta emot spray osv från ngn granne för att de vill att jag ska jaga bort deras katt, vill dom ha koll och slippa gnäll får dom väl förfölja sin katt.
Sedan tycker jag att för kattens egen skull borde den få vara inne då man bor i ett tätbebyggt område, med tanke på bilar, folk som inte gillar katter och andra saker.