• kozzan

vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?

skulle vara roligt att höra hur folk resonerar kring utekatter i ett bostadsområde/villaområde...
    lagen säger att man måste ha sin hund och katt under uppsyn hela tiden vilket man omöjligt kan ha om man låter sin katt springa ute som den vill.
    är det okej att grannens katt springer omkring och bajsar i sandlådorna, sätter sig på din stolsdyna på balkongen och kissar?
    vad kan mna kräva av sina grannar som har katt?
    är det synd om ägaren om deras katt blir påkörd? vems fel är det, ägaren, föraren eller kattens?

diskutera sansat!!

• Svar på tråden vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?
  • reserverad

Jaha, skicka en jagare som skjuter dom alltsa? Vilket vettigt alternativ. Not.

• kozzan

silentwings: har ingen erfarenhet om det är lätt eller inte. jag tror inte heller vildkatter är vanliga i bostadsområden då de oftast är skygga...

• SanniXx

kozzan:
    Nä precis.. Därför ska man inte dömma alla över en kant

• kozzan

silentwings: mår katten dåligt är det väl bra att få slut på dens lidande, eller?

• kozzan

sannixx: det har jag inte gjort. katterna får gärna vara ute om de inte gör sin behov på min egendom eller i sandlådorna...

• Bebis Anna

folk skaffar sig katter o skiter i dom...förjävligt...då måste du en jägare göra nått åt saken, annars e sandlådorna verkligen överfulla m. skit.

• SanniXx

Comedia:
    jag springer oxå ut som en tok om ja ser katten i sandlådan, eller påväg dit 

Det måste se ganska roligt ut..

• reserverad

Sa jagaren har rontgensyn och ar synsk alltsa och kan avgora om den ar sjuk eller inte? Skulle inte tro det va?

Och du skulle bara veta hur manga vildkatter som finns i bostadsomraden. Var tror du dom bor, i skogen eller? Sa ar inte fallet kan jag saga.

• reserverad

Men hur svart ar det att lagga en presenning eller nat over sandladan? Allvarligt. Vilka beklamande manniskor det finns. Och detta menar jag i allmanhet, inte riktat direkt mot nagon i den har traden.

• SanniXx

Blir irriterad på folk som är förbannade på en kattägare utan att ens göra ett försök till att prata med ägaren om man vet vem det är.. Vissa tar faktiskt sitt ansvar..

Svar på tråden vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?