• kozzan

vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?

skulle vara roligt att höra hur folk resonerar kring utekatter i ett bostadsområde/villaområde...
    lagen säger att man måste ha sin hund och katt under uppsyn hela tiden vilket man omöjligt kan ha om man låter sin katt springa ute som den vill.
    är det okej att grannens katt springer omkring och bajsar i sandlådorna, sätter sig på din stolsdyna på balkongen och kissar?
    vad kan mna kräva av sina grannar som har katt?
    är det synd om ägaren om deras katt blir påkörd? vems fel är det, ägaren, föraren eller kattens?

diskutera sansat!!

• Svar på tråden vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?
  • kozzan

sannixx: den här tråden handlar inte om ifall alla gör likadant med sina utekatter utan att det är irriterande att ha grannens katt springandes på en tomt, i områdets sandlåda osv.

det må vara omoget av mig att inte vilja ha grannens katt på min balkong men det är så jag tycker... då ska du va glad att du inte är min granne... skulle min hund vara intresserad av att jaga katter skulle jag släppa lös han efter katterna när de var i sandlådan...

• Najzgirl

Måste hålla med SanniXx om att alla ägare till utekatter är inte likadana. Det finns dom som tar sitt ansvar och ser till att katten stör grannarna. All heder till dom!

• reserverad

Zaria, da hoppas jag att du har anmalt din javla granne till polisen! Och att du har spridit ut det till grannar och kattagare att du har en idiot till granne som sitter och skjuter pa deras katter.

• kozzan

sannixx: kan du garantera att din katt inte bajsar på min tomt, bajsar i sandlådan. ens kissar på min gräsmatta, visst släpp ut den...

• Najzgirl

Zaria:

Jag håller med. Jag har sagt det förr och nu säger jag det igen: JAG vill inte hålla på med en massa förebyggande åtgärder för att slippa ANDRAS katter.

• SanniXx

JAG har aldrig tyckt att man ska göra en katt till utekatt.. Jag tycker det är jättebra om katten är innekatt och trivs med det och vill vara det. Toppen! Men har man en katt som verkligen inte vill vara inne eller plågas av att vara inne så har man inget val..

Får man inte tycka vad man vill utan att vissa människor ska bli förbannade? kan man nte diskutera? Alla har inte samma åsikt men man måste kunna läsa vad den andra har för åsikter innan man hittar på saker..

• Zaria

Silentwings: Nu känner inte jag kattägarna i fråga, men har faktiskt skällt ut grannen.
    jag förstår honom helt ut att han inte vill ha deras katter pissandes på sin uteplats och i hans lägenhet, men tycker synd om katterna, hade vart bättre om han skjutit en salva i rumpan på kattägarna istället =)

• reserverad

Men ar ni helt hjartlosa eller? Slappa din hund efter en stackars katt Kozzan. Jag blir mallos.

Och forovrigt, vilka andra djur tror ni inte springer och gor sina behov i era tradgardar? Rattor, moss, skunkar, igelkottar osv osv.

• skorpionen80

silentwings
    Råttor, möss osv har inga ägare som kan se över dem! Och så finns det ingen lag mot möss etc.

Svar på tråden vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?