¤ västervik tråd 3¤
Ny tråd då "tvåan" stängts!!
Vi fortsätter väl babbla på om livet i stooorstan
Majalaja, visst kan jag lägga ut bilderna sedan när vi hämtat dom
Emelle, jag brukar vara nere på Liten och Stor ibland. Då på fredagarna. Gottfrid gillar sångstunden!! Jag har honom hemma alltid, så han är alltid med när jag är på någon av öppnaförskolorna.
Jag brukar vara mest på Elvan. Mycket bättre lokaler när man har större barn. De verkar behöver ha lite mer yta
Vi brukar vara där på torsdagarna. Då är det matlag, skönt att slippa tänka på lunchen en dag!!!! Men där är vi lite då då.
Emelle:
Jag går på Elvan på tisdagar vid kl 10...
jag ska gå på tisdag...hoppas vi ses
Min svärfar fyller snart 70 och han älskar dragspelsmusik. På hans kalas tänkte vi överraska honom med att det kommer dit någon och spelar. Problemet är bara att vi känner ingen som spelar dragspel. Tänkte kolla med er om ni känner någon som kan ställa upp en stund och spela?
Ok.
Tack för alla svar!
Jag har varit på Elvan nån ggn då Eddie var liten.
I morgon ska jag träffa en tjej från föräldragruppen på förmiddagen. men nästa tisdag är ju mycket möjligt att jag dyker upp då!
Majalaja-
Vad läser du för kurs?
Hej hej
Emelle- jag skulle börja gå på öppna föskolan men hämtar ju Jezzie kl 11 o sen ska man hem o fixa lunch så det har inte blivit av, ska väl se om vi kan ta oss dit nån eftermiddag...
Har just kommit in från morgonpromenaden, lämnat storasyster på dagis o sen vagnpromenad. Det går tyvär inte allt för fort nu o gå, för jag ramla i trappen här hemma i lördags o slog i svanskotan rätt ordentligt. Tur att man har en så duktig storasyster, hon har fått hjälpa mig massor i helgen då sambon varit borta...
Sååå skönt att vara mammaledig man hinner ju pyssla massor med storasyster om dagarna, tur att man har lite fantasi. Idag ska vi göra hösttavlor o höst tittskåp. Bäst o njuta nu för bara tre veckor kvar itlls skolan drar igång igen...
Emelle: jag läser till webbredaktör på distans, jättekul! Fast jag har kommit rejält efter nu i samband med flytt, barnafödande och bredbandsstrul. Men det ska nog gå ändå!
sunzhine: aj, det låter ont! Svanskotan som är så känslig!
Vi är några från vår grupp som brukar gå på Elvan på tisdagarna, tror det finns fler där som hämtar barnen vid elva. Så om du känner att du har tid kan du väl komma dit vid nio-halvtio, vara med på sångstunden och ta en snabbfika innan du hämtar Jezzie? Vore kul att se dig där!
Ja man får väl boka in en Tisdag snart nu då...och gå på sångstund.
Får väl göra det till en liten date med er andra som ska gå dit..:Så man slipper sitta själv
Verkar som ni föredrar Elvan.
Ingen som går till L&S??
Jodå, jag går på båda! Men förmiddagarna är bättre för min del och det är bara Elvan som har bebisstund då.
hejsan jag är helt noll när det gäller bebis grupper här i stan vad är elvan för nått kan man komma dit fast pojken är 7 mån känner att det skulle vara kul att träffa andra små bansförädrar kram
millabobby-
Elvan är en öppen förskola...(i kyrkans regi...?)
Jag har inte varit där så mycket.
Jag höll till en massa på ÖF Kornet (fd Liten & Stor) när Eddie var liten och jag avr hemma med honom.
En 7 månaders kille skulle nog tycka det vore toppen att gå på sångstund med morsan
Och de rena bebisdagarna är väl upp till 1 års ålder kan jag tro....