• Emelle

¤ västervik tråd 3¤

Ny tråd då "tvåan" stängts!!

Vi fortsätter väl babbla på om livet i stooorstan
  • Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤
  • burtok

Hejsan på Er alla!

Så var det söndag igen... Fattar inte riktigt vart veckorna tar vägen men så är det nog när man har fullt upp med att inte göra så mycket (att ta hand om dottern verkar ta all min tid ) Min man åkte precis till jobbet för att få undan lite saker inna vi åker på semster i slutet av kommande vecka... Ska bli så skönt att komma iväg från vardagen och uppleva lite annat. Annars tycker jag att den mesta tiden går åt att tvätta och se tilla tt allt är rent så när man packar att det bara är att ta det man vill ha så inget ligger i tvätten och väntar på att få bli rent... Och så är det ju babysim idag och det är ju kul....

Ha en trevlig söndag och shoppa inte för mycket nu när julskyltningen har sina jippon..

• väduren82

Snart är det sim och jag kan ej simma *snyft* men ska fota idag ;)

• Marie med två barn

Sådär! Då har vi varit nere på julskyltningen. Gjorde världens fynd på loppisen i centrumgården. En stor back full med lego för 130 kr. Gissa om jag har två lyckliga barn just nu. De kommer nog sitta där resten av kvällen.

Förövrigt tycker jag inte att det känns som julskyltning när det är 10 grader varmt. Inte en enda tomte såg vi heller (förutom några säljare med tomteluvor då).

*Carpe Diem*
  • sunzhine

Hej!

Idag har varit en riktigt julig dag. Vi va nere på julskyltningen nåra timmar, kollade affärer, köpte lotter och Jezzie lämnade sin önskelista till tomten och blev fotad i hans knä, en riktig bamsekram fick han oxå.
    Sen bar det av hemåt o nu har vi bakat massa peppakakor, jättemysig familjedag men ingen riktig julkänsla har infunnit sig än... Kan väl bero på bristan på snö o vinterkyla!

Nu är det bara 4 dagar kvar till vi åker upp till Sthlm. ska bli så kul med stor släktträff och en hel dags shopping!

• Majalaja
    Shooting Star: så du håller på med scrapbooking? Kul! Jag har varit på gång flera gånger men har haft så mycket annat för mig senaste tiden så det har inte blivit så många alster gjorda. Går du en kurs? Jag anmälde mig till en för typ ett år sen men fick kallelsen nu fem dagar innan den skulle starta och då var jag redan upptagen så det funkade inte. Men det skulle vara kul att göra ett nytt försök nästa termin...

Någon shopping blev det inte i dag, men väl några timmar på stan innan babysimmet. Vi GICK hem därifrån, långt, men trevligt med en rejäl promenad. Nils blev helt slut, han sover fortfarande i vagnen, fullt påklädd, tre timmar efter att han somnade...borde kanske väcka honom snart så han kan sova i kväll...
  • cid

jag började också med scrapbooking....många pengar som är nedlagda på en massa grejer... och så nu har allt bara blivit liggandes....har alldelels för mycket att göra, och när man väl inte har det så stupar man direkt ner antingen i soffan eller sängen tycker jag..
    Det får nog ta och bli ett senare projekt. nån gång i framtiden, när man har mer tid. Och det kan ju med framtida "projekt" bli svårt känns det som...

Vi var nere på stan förut på den s.k. julskyltningen, tycker bara det blir värre och värre för varje år, var ju ingenting att ha...

• Johanna 79
    ShootingStar,  Ser att du sysslar med scrapbooking. Visst är det kul Men som sagt tidskrävande. Och så tycker jag inte att jag gör annat än att handla matrial till det! Sitter med det nästan varje kväll. Så komma isäng tidigt är inget jag gör. Har du hållt på länge?

Idag har jag och pojkarna och deras moromor varit på stan som många andra. Pappa fick stanna hemma och jobba på huset, stackarn! Fast han var lika glad för det
    Sedan har hela familjen varit på Baby- och småbarns sim! Båda grabbarna älskar det!

Ha det bra alla!
  • Majalaja
    Cid, vad kul! Då kan vi kanske pyssla tillsammans någon gång! Alltid bra att kunna låna grejer av varandra, jag har lagt ner massor av pengar på stämplar och stansar och liknande som mycket väl kan nyttjas av andra!
  • ShootingStar

Majalaja & Johanna79:
    Jag har inte hållt på länge alls. Det här e d första jag gjort. Har inte gått nån kurs i scrapbooking. Tycker jag e så bra själv.. hehe, näe men gör det mest för å prova på lite å så.
    Köpte ett startpaket å lite annat smått å gott, sen satte jag mig ner å försökte lite. E ganska nöjd, men kan ju göra roligare å finare saker med lite mer grejor.. Men som sagt så kostar det ju en väldans massa pengar. Man får ta lite i taget helt enkelt. För skoj är det! Å fint blir det!
    Ska lägga ut bilder sen när jag gjort lite mer...

Vad händer i veckan då?
    På fredag ska jag på nåt möte på stadt å prata om arbetsförmedlingen och hur det är att va arbetslös. Blev uppringd av nån undersökning som fråga om jag ville va med. Kanske inte världens roligaste, men man får ju betalt å lite pengar är ju inte helt fel såhär innan jul!

Näe, idag borde man nog ta tag i allt här hemma å städa lite. Fast sånt är ju aldrig kul...

Solong!

• Emelle

Ja vad händer i veckan...få se.
    Idag har ju jag varit på Elvans sångstund på förmiddagen. (tillsammans med min mammagrupp och en hel den andra FL:are )
    I morgon ska jag till BVC och väga lillskrutt och på Torsdag så ska jag till People och klippa mig. Ska dit nästa vecka och lägga i färg med...Ska bli riktig skönt att göra något med håret!!
    Ja det var väl det!!

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Maximilian♥
  • ShootingStar

Jahopp, då har man rensat förrådet idag... Det rycker i fixarnerven i mig, vill bara fixa å dona hela tiden. vet inte om det är jag eller graviditeten som gör det, hur eller hur blir det fint hemma iaf!

• Landrover

Ja, nu bor vi på landet. Men Fanny ville gärna sjunga så vi åkte in till storstan o sjöng så min sångfröken i skolan skulle fått tårar i ögonen.
    Såg många FL:Are som man inte vet namn på , bara nic. Det kändes lite konstigt..

Håller verkligen på att komma i julstämning när man går ner till brevlådan på morgonen i T-Shirt o Termometern visar 9 grader...

Är det växthuseffekt eller har nån glömt o beställa kyla?

=/\=

• cid

här börjar julkänslan också att smyga sig på .... sambon kom ju hem med en halv ica-påse med trattkanatareller så jag har ägnat eftermiddagen åt att rensa svamp... funderade på om man skulle sätta på julmusiken samtidigt men konstaterade att hjärnar nog fått kortslutning då *ler*

• Emelle

ja julsttämning har man ju inte.
    har ingen lust att sätta igång och ta fram julpynt och byta gardiner i helgen....*suck*
    ...oj caps lock!! :-d

♥emilia ♥ eddie ♥ maximilian♥
  • Marie med två barn

Inatt var "jultomten" hos oss och hängde fram barnens paketkalendrar. Gissa om de tycker att det är spännande nu. (Jag också!)

*Carpe Diem*
  • Landrover

"jultomten" var här oxå o hängde upp Fannys Paketkalender. Men han glömde ladda den med 24 paket, men meddelade att det var Pappas jobb... Jag kan inte tänka mig att era barn läser här, så jag tar tacksamt emot tips på vad jag ska hänga i de 24 ringarna. Denna tradition har min frus familj, men inte min.

hjälp

=/\=

• Majalaja

Undrar också över paketkalendern...insåg i dag att vi har i morgon på oss att köpa alla paket! Första året vi ska fylla den sedan jag var liten, för evigheter sen

Vi har en julkrubba och jag funderar på att vara så tråkig och slå in figurerna till den i paketen, så får Axel ställa en figur varje dag i krubban. Jesusbarnet får förstås vara i paketet den 24:e Men figurerna räcker inte till så jag tänkte också man kan lägga i diverse julpynt, typ julgransdekorationer. Kanske kul om Axel får som uppgift att hänga upp/ställa in det som är i paketen från dag till dag...känns som om det blir lite juligt över den då också, så vi slipper köpa 24 tablettaskar eller 24 små leksaksbilar eller nåt...

• mafalda

Majalaja: vilken kalas ide du kom på......det tycker jag var kanon........med krubban alltså.... ha en bra dag alla här på fl.... själv ska jag jobba.....

• ShootingStar

Insåg att denna tråden dör ut om några dagar, så jag har tagit tag i det å startat en ny tråd så vi kan fortsätta prata på om allt kul som händer i kära gamla Västervik!

Så här kan vi ju fortsätta gnata på nu...
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14894487.html

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤