• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • lönnemåla

Niccita: Mammakläderna är få och det finns vissa som är något att ha men annars tycker inte jag att de är några höjdare.

• Mian

Lovisag: Om det är solkläder i märket Panos du köpte så är de kanon! Köpte de förra hösten och dottern har haft dem både på Kreta-resan och hela sommaren. Kanonskönt att slippa smörja in. Dottern älskade dessutom kepsen man kunde köpa till. Hade skydd i nacken.

• lovisag
    Mian skrev 2006-09-25 08:23:13 följande:
    Lovisag: Om det är solkläder i märket Panos du köpte så är de kanon! Köpte de förra hösten och dottern har haft dem både på Kreta-resan och hela sommaren. Kanonskönt att slippa smörja in. Dottern älskade dessutom kepsen man kunde köpa till. Hade skydd i nacken.
    ja, det är Panos, kul att du är nöjd, skiljer ju mycket i pris mot andra solkläder. köpte oxå kepsen men få se om den får sitta kvar på nån av dem.
    ♥ O född Juli -04 ♥ E född Mars -06 ♥
  • Mian

Lovisag: Fick kämpa med kepsen ett par dagar, men sen fattade hon (då 14 månader) att den var bra att ha mot solen...
    Vilka storlekar har de solkläderna i nu? Kanske ska köpa på mig till nästa säsong då.

• Pshevil

Hur ska man räkna i storlek om man vill köpa solkläder till nästa säsong/till resa i vår? Sonen är 9,5 månad och har storlek 74, hur mycket ska man lägga på? Är solkläderna stora eller små i storlek?

• lovisag
    Mian skrev 2006-09-25 10:24:24 följande:
    Lovisag: Fick kämpa med kepsen ett par dagar, men sen fattade hon (då 14 månader) att den var bra att ha mot solen... Vilka storlekar har de solkläderna i nu? Kanske ska köpa på mig till nästa säsong då.
    de hade i strl 80,90,100,110
  • lovisag
    Pshevil skrev 2006-09-25 10:36:54 följande:
    Hur ska man räkna i storlek om man vill köpa solkläder till nästa säsong/till resa i vår? Sonen är 9,5 månad och har storlek 74, hur mycket ska man lägga på? Är solkläderna stora eller små i storlek?
    min dotter som är 6 1/2 månad och har 74/80 på kläderna nu tog jag 90 till, gör ju inget om det blir lite stort och till min 2 åring osm har 98/104 tog jag 110 till
  • Mian

Jag köpte stl 90 till dottern som fyllde 1 i februari. De hade hon sen på utlandsresan i april och hela sommaren jun-aug. Tror hon hade stl 80 i din sons ålder. Kläderna är ju ganska tighta, så jag skulle nog köpt 90 till honom också. Gör ingenting om de sitter lite löst.

• Mian

Förresten, vilka färger har de i? I vintras köpte jag i rosa&lila. Är det samma nu?

• Pshevil

Det är sant, det gör ju inget om de är lite stora. Ska nog införskaffa dem då om de finns kvar när vi åker... Tack för svar!

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden