• kozzan

Är det okej att säga mulatt?

En person i en tråd reagera på att vi i tråden använt oss av ordet mulatt när vi pratat om våra barn som har en vit och en svart förälder. Jag har alltid tyckt att ordet mulatt är helt okej att sägá. Vad tycker ni andra? Vore kul om nån som är mulatt sa sin åsikt?

Hoppas nu ingen tar illa upp, jag vill på inget sätt provosera..

världens finaste tjej finns hos mig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-16 11:37:25:
    Kopierat från tråden.

Helt ärligt, säger ni mulattbarn???????????

En av mina kompisar har en underbar ljusbrun liten kille men jag skulle ALDRIG kalla honom mulatt, varken till hans mamma eller någon annan. Jag tycker det låter precis lika hemskt som att kalla någon "Neger". Två ord som i vanliga fall inte existerar i mitt ordförråd.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att säga mulatt?
  • Superior

Jag tycker inte att det är nåt fel med att säga mulatt. Min son är mulatt och jag tycker det är ett jätte fint ord

Jag tycker inte att man kan jämföra mulatt med det andra ordet den här personen hade valt att jämföra det med.

Mamma till Leon 050303
  • Neko

Jag tycker att det är helt okej att säga men skulle nog ändå inte säga det ifall någon annan inte skulle tycka att det var okej.

• Miani

Jamen det HETER ju mulatt...!:) Min dotter har svensk mamma och mexikanskamerikansk pappa så rent tekniskt är hon mestis (tror jag det stavas) och jag skulle inte reagera på det.

• oOoJOYoOo

Mulatt...är något jättefint för mig! Väldigt vackra människor tycker jag!

Inte trodde jag att det var ett fult ord?

~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 37~~~
  • Kattmamma1

Mulatt är väl ett fint ord? Det tycker jag i alla fall.

• smultronbubbla

Själva ordet Mulatt låter tyvärr fult. varför vet jag inte...
    Därför gillar jag inte att använda ordet, men gör det ändå, för jag vet att det inte är något fult.
    Tycker också att mulatter är så fina! Helt avis på deras hudfärg!

• Jessyelina

Förresten så tycker jag att hudFÄRG låter konstigt. De får mej o tänka på en bok jag hade när jag va liten (jag är född på 70 talet o då visste men väl inte bättre)

Det var alla jordens barn på en bild:

Pojken från afrika var chokladbrun och hade en stoooor röd mun o guldringar i öronen
    Flickan från Kina var ljusGUL  och hade sneda ögon uppåt!!!
    Pojken från japan va lljusGRÖN och hade sneda ögon neråt haha haha va sjukt
    En flicka som va indian va RÖD
    Och den lilla killen från sverige var rosa

Maila mig för lösenordet kompis
  • cissi24

Säger mulatt. Tycker det låter fint.

Svar på tråden Är det okej att säga mulatt?