-
-
Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
-
Trynträ: jag är av samma åsikt. Det gäller att f-cka sig rejält om man inte har någonstans att bo eller något att äta. Däremot tycker jag inte att vi ska se ner på de som är hemlösa eller har mat för dagen. Även de förtjänar att ha en säng att sova i och något i magen.
-
Odella:
Fler kan det i allafall inte bli. De blir vi nordens u-land... -
Min första fråga riktad till dig:Mingos skrev 2006-09-17 23:40:38 följande:Jessica 24:Och vilka fakta baserar du de på+ Alltså riktiga fakta, inte hörsägen här på fl.
Vad får dig att tro/anta att alla som inte håller med dig och vet att det kommer att bli sämre för "de svaga" i samhället, har baserat sin åsikt via hörsägen här på FL?
Det är en gåta för mig.
Faktan jag baserar detta på finns att läsasig till i dagstidningar, nyheterna på tv osv. Svårare än så är det inte. -
Lullis
Förstår att du är låginkomstager eller nej du är nog utan arbete helt och hållet och din man också! HURRA för vården UTAN försäkring!!!!!! -
Lullis; med alliansen i styre så kan de gott och väl privatisera sjuvården om de känner för det.
-
Mingos, Nä nu kommer du väl med osanningar? Vi har inte många hemlösa i sverige om man jämför med andra länder.
-
Förlåt..skrev visst fel..jag är synskadad så det är inte så lätt
-
Odella!
Precis vi har färre hemlösa än de flesta länder! -
Lullis:
"Ang. sjukvården i USA. Här är sjukvården FANTASTISK och väldigt personlig."
*** Ja, om man har en bra försäkring.
"Människor här är lyckliga och positiva."
*** Vardå? I Lalaland menar du?
"Här går det att tjäna pengar, spara pengar och konsumera"
*** Om man är frisk ja. -
Ni inser väl att MÅNGA I USA inte har råd att ta sina barn till läkaren? Vilken j-vla trygghet är det?