-
-
Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
-
Det sa jag aldrig, men OM det blir fler så ser det inte bra ut i statistiken.
Antalet hemlösa ökar
Antalet hemlösa personer i Sverige har ökat de senaste åren. Det visar en stor kartläggning som Socialstyrelsen lägger fram för regeringen idag.
Hemlöshet är fortfarande ett stört problem i Sverige, konstaterar Socialstyrelsen i ett pressmeddelande. Enligt den kartläggning som presenteras idag har antalet hemlösa ökat med 15 procent sedan 1999, då den senaste studien gjordes. Under vecka 17 2005 var minst 17 800 personer hemlösa i Sverige, vilket är 2000 till 3000 fler än 1999. Det finns enligt kartläggningen hemlösa i 86 procent av landets 292 kommuner. Men problemen är större i storstadsregionerna
-
Mammapuh,
helt rätt, jag jobbar inte. Har mao ingen inkomst. Lever helt och hållet på min mans inkomst. MED LÄGRE SKATTER kan man leva på EN "arbetar"inkomst och jag kan vara hemma med barnen. -
Jessica24: "Vad får dig att tro/anta att alla som inte håller med dig och vet att det kommer att bli sämre för "de svaga" i samhället, har baserat sin åsikt via hörsägen här på FL?"
Det har Alliansen själv sagt rakt ut (om man velat lyssna). De inser att det kommer ta tid att få ordning på allt det de lovar med mya jobb. Under tiden anser de att det är helt i sin ordning att försämra för dem som redan har det svårt, dvs arbetslösa, sjuka och skadade som i dagsläget är beroende av ekonomiskt stöd från staten. -
Definitionen ?hemlös? omfattar dock inte bara uteliggare. Av de minst 17 800 hemlösa befinner sig 3600 i en akut situation, där de sover ute, på campingplatser eller på kvinnojourer och härbärgen. Omkring 4700 har en situation där de ofrivilligt bor hos familj eller vänner och 8400 bor på institutioner eller i olika former av stödboenden. Socialstyrelsen har medvetet breddat definitionen för att kunna fånga upp fler grupper som saknar en egen bostad och därmed också trygghet och möjlighet att upprätthålla sociala relationer och privatliv, säger Anna Qvarlander, projektledare för Hemlöshet i Sverige.
-
jaaaaaaaaa!
-
Mingos: Och min fråga kvarstår; hur tror du att en blå regering ska förbättra deras situation? Har konservativa ens lagt fram NÅGRA förslag på att förbättra livet för hemlösa?
-
Göran Persson är väl missnöjd med att inte få vara Sveriges chef som han har trott sig vara så länge... Det var på tiden att han försvinner och nu får vi väl hoppas på ett föryngrat socialdemokraterna som kanske kan förstå att Sverige behöver förändras...
Och hur många här tror att allt kommer att förändras imorgon???? Inget kommer att förändras imorgon... inte särskilt mycket varken detta eller nästa år heller... förhoppningsvis så kommer vissa saker att förändras snabbt, arbetsgivaravgifter sänkas, inkomstskatt sänkas, vården att förändras och bli snabbare m.m. men inget sker imorgon mina vänner!
-
Mamma 85a:
Helt ok, det var mest roligt tycker jag. Är nästan lite synskadad själv så här klockan tolv. Ska nog sova nu. På riktigt. Kram på alla, no hard feelings. Det är ju trots allt "bara" politik.
-
Pallas skrev 2006-09-17 23:52:54 följande:Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?Jessica24: "Vad får dig att tro/anta att alla som inte håller med dig och vet att det kommer att bli sämre för "de svaga" i samhället, har baserat sin åsikt via hörsägen här på FL?"
Det har Alliansen själv sagt rakt ut (om man velat lyssna). De inser att det kommer ta tid att få ordning på allt det de lovar med mya jobb. Under tiden anser de att det är helt i sin ordning att försämra för dem som redan har det svårt, dvs arbetslösa, sjuka och skadade som i dagsläget är beroende av ekonomiskt stöd från staten. -
Godnatt och tack för en rolig debatt