• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Kram till dig Athena. Det behöver inte vara kört ännu vännen! Du är en dag innan BIM väl?

N1ettan, är det verkligen så att sjukstugan läcker ut info om patienterna? Det är totalt olagligt och jag blir så ledsen och förfärad när jag hör att man inte kan lita på sjukvården i sin egen stad/by osv... Jag själv är sjuksköterska och skule aldrig prata om mina patienter till personer utanför oavsett hur "snaskigt" det skulle vara. Det kallas att vara professionell... Fy 17!!
    Bra iallafall att du sökt dig till gyn och jag hoppas verkligen ni kan få stöd och hjälp! Hur länge har ni försökt bli gravida? *kram*

• n1ettan

Snice- vi har försökt sedan mars-06. Jag är 38 år så det börjar brinna i knutarna...

När vi hade tagit våra blodprover för NUPP-ultraljudet, kom det sedan in folk på mitt jobb och frågade om jag var gravid. Även från orten frånflyttade (dom bor nu i Stockholm) ringde till min sambos bästis (bästisen visste att det blivit MA) och frågade om vi skulle ha barn. Både jag och min sambo är "offentliga personer" i den här lilla hålan, så det var FÖÖÖR snaskigt för att personalen på sjukan skulle kunna vara tyst. Och när sedan en skvallrat...och en till. USCH!

Hon på gyn (en annan ort) blev också upprörd att dom skvallrat från sjukstugan. Själv är jag inte ens förvånad, men jag vill inte gå dit med våra fertilitetsproblem.

• Ofir1

Tack fealin och Thessis77 för kramarna.
    Antar att många här vet pricis vilken kännsla jag talar om.. Tyvärr kanske man ska säga.
    Antar att jag ändå är ganska lyckligt lottad då jag inte befinner mej i en "normal-få-barn-ålder". Så jag träffar som tur är inte så många gravida privat.
    Tack för att ni påminde mej om "glädjen". Den hade jag glömmt bort.. Att jag (och alla andra som inte blir gravida av att sitta på en toaring) förmodligen kommer att uppleva mer lycka och tacksamhet när det väl händer. Tror även att detta kan göra mej till en anningen bättre människa och få en förståelse för andra i samma situation.
    Jag kan iaf lova att jag aldrig nånsin kommer att spotta ut.. "slappna av å händer det komentarer".
    Så kanske finns det positiva saker men det här också. Inte för att de väger upp, men ändå.

• Ofir1

HW - Tack för kramen, skickar massa stora tillbaka. Livet är verkligen inte rättvist.

Babynr1 - Tack för kramen, kramar tillbaka! Verkligen orättvist när de som gör allt rätt får vänta, medans andra lyckas. Men det är väl så det är, tyvärr.
    Jag känner igen det där med förståelse. Ena halvan av min bekantskaps krets har inte en tanke på barn, andra lyckas direkt. Ingen jag känner skulle förstå. Men därför är det så skönt att ni finns. Ni som vet exakt hur det är.
    Fy vilken opassande komentar från dina vänner. Är de inte i den situationen så vet väl inte de hur de skulle göra. Och även om de skulle det så är det väl inte en lösning som passar alla, i alla perioder.

TILL ALLA SOM SVARAT OCH SKICKAT KRAMAR -
    Jag är jätte glad över att så många svarat. Känns helt fantastiskt att så många bryr sig och förstår mina kännslor.
    Känner mej verkligen inte ensam om detta längre.
    Vet inte vad jag skulel göra utan er, spricka förmodligen.
    Ni är helt underbara och jag vill bara krama er alla.

Snice - Tack för det du skrev i inlägg 3499. Jag skulle kunnat skrivit det själv. Det är precis så jag känner. Tack och kram till dej.

• Thessis77

Ofir: aa, de där "slappna av"- kommentarerna kunde nog folk hålla för sig själva. Visst, kanske det finns ett litet samband mellan stress och oregelbunden mens, men jag tror inte egentligen på att "man inte blir gravid bara för att man önskar det så mycket", så som vissa tycks insinuera..

• Ofir1

Thessis77 - Klart att äl kan utebli av t.ex. extrem stress, misskött hälsa osv. Och kanske finns det en person som stressar så mycket och missköter hälsan i övrigt som behöver lugna ner sig.
    Men att använda det som ett universellt botemedel mot barnlöshet är sjukt.
    Det syftar ju också på att det är personens fel att det inte blir något och att om man gör något, som är omöjligt att göra, så kommer man bli gravid.
    Som om det inte skulle stressa mer, om inte annat.
    Först måste man stressa över att man inte blir gravid, sen måste man stressa över att man stressar över det.
    Det låter ju inte logiskt.

• Ofir1

Japp, nu sätter jag ut bim.
    Äl var på cd 16 är jag säker på.
    Kolla föresten min kurva och min förra kurva, efter äl. De ser exakt likadana ut.

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8 BIM 21/11
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 24/11
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 25/11
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de BIM 26/11
    Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c BIM 29/11
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84 30/11
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf 3/12
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 4/12
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BG 4/12
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b BIM 5/12
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 7/12
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 9/12
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 10/12
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin 11/12
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 15/12
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman 16/12
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c
    + Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
    + Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
    + KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07

• Fru JD

MdJ: Jag tycker inte att din kurva från förra månaden ser konstig ut. Det är stor skillnad på din snitt-temp före och efter ÄL. Om en eller ett par dagar tror jag att du har ditt kryss!! Lycka till!!

• Fru JD

Snice: Jag håller tummarna för dig!! Åh vad jag hoppas att allt bara stämmer och att du sprider glädjebesked här i tråden en bit in i december!!

• johto

Min två kurvor är också jättelika. En sak är lite konstig dock. I min septemberkurva i "chart overlay" så är inte mensdagen med, men det är den i oktoberkurvan. Mensdagen tillhör ju nästa cykel. Varför är den med? Det ser ju ut som om jag hade en lutealfas på 10 daga i sista kurvan, men det var bara 9 dagar.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*