• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-12-01 16:01:47 följande:
    Tack Thessis77 och äppelblomman för era uppmuntrande kommentarerpilsa - Vet tyvärr inte vad det kan vara. Men hoppas det blir bättre.Tycker du gör rätt i att ta äl testet som en hint. Det visar sej kanske på tempen eller äl testen i morgon om inte annat.skrattigtjej - Skönt att det närmar sig iaf. Lycka till hos gyn. Kram
    tack
    Emmy
  • Ofir1

pilsa och äppelblomman - Låter bra! åhh.. varför var tempen tvungen att gå ner i dag?????? Skulle kännas bättre om den gick upp!

• n1ettan

tjejer- vad säger ni om det här. Min sambo vill inte att jag tempar och har koll på Äl, han tycker att vi bara ska "se vad som händer". Jag hade gärna velat följa min tempkurva några cykler till för att lära mig hur den fungerar. Dilemma, jag kan ju heller inte smyga med tempandet för klockan ringer varje morgon vid 7.

• Ofir1

n1ettan - Min sambo tyckte också ett tag att jag inte skulle tempa mer (han tyckte det var jobbigt att vakna av klockan).
    Men då förklarade jag för honom att "jag inte bara gör det för att det är kul" (fast det är det ju). Utan för vår skull, för att se om min kropp fungerar som den ska eller om vi behöver hjälp.
    Nu var det ju iofs så att vi faktiskt behövde hjälp också. Så det kanske spelade in. Men efter det så ser han det på ett helt annat sätt. Som det är något jag lägger ner mej i, så att vi slipper virra runt i ovisshet.
    Men om du har en "fin cykel" och sånt kanske inte detta argument hjälper för dej.
    Men annars kanske det är värt att testa på honom. Om du vill övertala honom.
    Hoppas du kan va kvar hos oss iaf!

• Thessis77

Låter ju jätte bra Ofir!

Jag önskar att jag hade ens ett litet minimalt symptom, men har absolut ingtenting... Usch, håller på att deppa ihop, men ska försöka rycka upp mig till helgen...

• Ofir1

Thessis77 - Kanske inte lätt. Men deppa inte ihop. Du har ju inte bim förens 5 väl? Då behöver man inte känna någon symptom press än. Många känner ju inget förens mkt senare. Din kurva ser ju dessutom fin ut. Kram

• min dotter Julia

Thessis77

Tack för att du skrev längre bak =)

Hinner tyvärr inte sitta så mkt nu då ja har en liten vilde bredvid mig

Ska kolla in din temp med T77

• min dotter Julia

Thessis77 Din såg ju jätte bra ut! Långt mkt Bättre än min iaf!!!

• Babynr1

appleblomman - Ja vit plupp for jag tempade kl 06 istallet for 07. Om jag korrar temp pa FF blir det 36.81 stallet for 36.7. Ska jag gora det kanske? Jag har korrigerat sa manga tempar denna manad sa jag vet inte vad som ar bast? Och den hoga tempen, jag vet inte om jag fick den for att jag var sleep deprived? Om man inte har sovit lika mycket som man brukar en kvall..brukar man fa hogre temp da? Gick kvallen till tors och la mig kl 0200 istallet for runt 23h00 som jag brukar men gick upp samma tid som vanligt?

Ar det nagon som vet?

• Hs Bobbo

Oj vad ni skrivit! Och vad ni är duktiga på att läsa av varandras kurvor!! Jag börjar se ljuset igen efter vårt MF. Har varit i "mig själv" ett par dagar men nu kommer jag sakta tillbaka.

Min kurva är ju omöjlig att börja se på, först och främst började jag ju tempa mitt i ÄL vad det verkar, och sen plussade jag, så FF tror ju att min temp skall vara så hög som den varit under de nio veckorna. Nu när tempen sjunker varje dag så försvann baskurvan. Innan det tyckte FF att jag skulle ha ÄL runt jul, nu tycker den att jag skall ha ÄL redan nästa helg!! Jaja, tempen får väl avgöra, men skall nog skaffa ÄL-tester också.

Vi har nästan bestämt att vi inte tänker vänta en mens innan vi försöker igen, om kroppen känns bra och själen hel så kör vi på. Skall på återbesök på tisdag för att se att allt är ok och ingen skrapning behövs - det passar ju bra då.

Ofir - håller verkligen tummarna för dig!! Du har nog ett pyre!

Always look on the bright side of life!
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*