Idag har jag då fått besöka min gynekolog. Det var en milt sagt annorlunda upplevelse.
När jag kom dit för att anmäla mig i receptionen fanns jag inte i tidsboken. "Oops"- jag har ju liksom bara kört nästan 11 mil, så... Nåja då ringde de på gynekologen, och sen så var det klart, jag skulle visst få komma in. Men det blev väl en ½ timme sent, men det hade hon sagt redan på telefonen (jag tror att doktorn själv bara "ordnade en tid, för det var bara två veckor sedan jag pratade med henne")
Hon gjorde vul, vänster äggstock hade ägglossat, lite små cystor i bägge men det var normalt. Livmoderslemhinnan 14 mm. Progesteronprov, fastän jag var på dag 26 i cykeln, osså skriver vi ut lite pergotime. Men du kanske redan är gravid säger hon... Och nu irriterar jag mig på att hon sade det, såg hon några tecken på det på ultraljudet...eller? Jag menar vårt BD är ju ingen statistik att satsa på (hehe).
Börja med tabl dag 5, sedan mys varannan dag från dag 12 till 19. Hon tycket också att jag var ung (38 år) när jag gnällde på det... Jag är lite chockad än att hon skrev ut medicin "bara så där" eller gör man det fastän jag berättade att mest sannolikt har jag ägglossning.
Ursäkta min långa (jul)roman, har någon några synpunkter?