• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • n1ettan

Idag har jag då fått besöka min gynekolog. Det var en milt sagt annorlunda upplevelse.

När jag kom dit för att anmäla mig i receptionen fanns jag inte i tidsboken. "Oops"- jag har ju liksom bara kört nästan 11 mil, så... Nåja då ringde de på gynekologen, och sen så var det klart, jag skulle visst få komma in. Men det blev väl en ½ timme sent, men det hade hon sagt redan på telefonen (jag tror att doktorn själv bara "ordnade en tid, för det var bara två veckor sedan jag pratade med henne")

Hon gjorde vul, vänster äggstock hade ägglossat, lite små cystor i bägge men det var normalt. Livmoderslemhinnan 14 mm. Progesteronprov, fastän jag var på dag 26 i cykeln, osså skriver vi ut lite pergotime. Men du kanske redan är gravid säger hon... Och nu irriterar jag mig på att hon sade det, såg hon några tecken på det på ultraljudet...eller? Jag menar vårt BD är ju ingen statistik att satsa på (hehe).

Börja med tabl dag 5, sedan mys varannan dag från dag 12 till 19. Hon tycket också att jag var ung (38 år) när jag gnällde på det... Jag är lite chockad än att hon skrev ut medicin "bara så där" eller gör man det fastän jag berättade att mest sannolikt har jag ägglossning.

Ursäkta min långa (jul)roman, har någon några synpunkter?

• min dotter Julia

n1ettan..

pergo time, har ni försökt över ett år brukar de skrivas ut. Eller om man har PCO..
    Lät konstigt hon sa så om ni inte redan är gravida.. Men Kolla upp med test INNAN du börjar på dem så du inte är gravid.. Sen så antar ja hon sa att en av biverkningarna kan bli flerbörd.. och att man kan få ont ett par dagar innan-under o efter äl.. Har du otur som mig så kan de göra riktig ont o ha myys!

Men självfallet håller ja alla mina tummar o tår för er!! Så tro inget annat!!!

• mala78

tack n1ettan. Jag tror din gyn sa så för du har haft äl så än vet ingen om du blivit gravid eller inte. Så sa min gyn till mig också en gång. Jag tror att du får en bättre äl med pergo så det är värt att prova.
    Snice, stackars din man, hoppas du inte blir smittad.

• Ofir1

n1ettan - Japp, härligt att jag kan få det iaf Ja, det är pergotime jag äter (eller äter 5 dagar i månaden iaf). Hoppas att de fungerar bra för dej. Du har väl haft en ok äl förut va?
    Men pergo kanske ger extra bra ägg

äppelblomman - hehe, ja jätte härligt.. eller så mysigt är det väl inte. Men gud, vad glad jag blev när jag äntligen fått pröva på sånna

Jag hinner tyvärr inte skriva mer nu!
    Men kram på er tjejer!!!!

• Jordgubb

Äppelblomma: Ja, kurvan börjar bli lång, men den är ju fortfarande högt ganska högt över coverline.

Duntoffla: Vad tråkigt att tanten kom :( Tröstkramar till dig.

Pilsa: Jag håller tummarna för dig och att tempen håller sig på den övre nivån. Hoppas du får en vit jul!

Angåend min metallsmak som jag hade tidigare så tänkte jag bara berätta att den var kvar några dagar efter mensen kom, men nu börjar den försvinna alltmer. Kan det varit ett tidigt mf?

• Duntoffla
    Jordgubb- än så länge är tanten inte här på riktigt men kommer väl snart.

Jag har ibland haft en konstig metallisk smak i munnen utan att jag varit gravid då. Så man kan ha lite så ändå. Jag vet ju självklart inte men skulle inte tro att din blödning varit ett tidigt MF.
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • pilsa

Tack Jordgubb,känns som om mensen ska komma när som helst,det är såååå frustrerande.

• Snice

Tar med mig listan fram!!

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 15/12
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 22/12
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c BIM 23/12
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 24/12
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 Bim 25/12
    Bambam80 www.fertilityfriend.com/home/107dbe BIM 27/12
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 31/12
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 1/1
    Ottisen www.fertilityfriend.com/home/db27b 2/1
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be 2/1
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/1
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 6/1 2007
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 14/1
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b
    Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c (BIM 29/11)
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
    Jordgubb: www.fertilityfriend.com/home/1664ba
    Fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
    + Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
    + KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84 BF 10/8-07

• Snice

Ja, min man har varit riktigt dålig ikväll! Stackarn var helt slut efter sin tågresa! Så han har legat i sängen och sovit medans jag har julstädat och pyntat granen!!

Äppelblomman- mysko med din långa lutealfas... jag är fortfarande inne på att du kanske hade ÄL dag 25 ändå... Fast jag vet att du kände av flytningarna tidigare ju... Förstår att det är frustrerande att bara vänta! Hur har det gått under kvällen?

pilsa- det är inget vidare att du ska må så konstigt... Hoppas du har en bebis i magen!

johto- jag är fortfarande imponerad av ert BD!!! Kurvan ser stadig och fin ut!

N1ettan- skönt att du var till gyn! Förstår att det sätter griller i huvudet på dig när gyn sa sådär... men förmodligen kan inte ens läkaren se en tidig graviditet... Men hoppas kan man ju alltid!! Kurvan är då fin!

Jessica- mycket fin hög temp nu! Man hade ju kunnat tro nåt... Synd bara att ni inte ens kunnat försöka denna månad... Men snart så!

Ottisen- Ja det ser då ut som ÄL nu!! Har ni kört på hårt?!!

Duntoffla- kram till dig.... va tråkigt att det inte blev nåt den här gången!

Natti natti!! Imorgon blir det spännande med tempen!

• pilsa

Snice tack för dina ord,nä mår inget vidare,brösten ilar och är jätte skumma,hoppas verkligen att mensen kommer snart om hon ska göra det.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*