• ceha

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...

• Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)
  • Viktors mamma

Hej Karlstad.
    Hoppas att den lill* stannar kvar så länge som möjligt i alla fall. Men det är förstås jobbigt att inte kunna göra nåt och bara gå och vänta. Det kommer säkert att gå bra och håller tummarna att det blir en kort tid på 10:an. Ta emot den hjälp som erbjuds på sjukhuset, tids nog är man hemma med 2 barn och ska fixa allt själv.
    Viktor är född i Stockholm eftersom vi bodde där då, så jag har inte kolla på alla avdelningar här osv. Men efter allt gott jag har hört om patienthotellet så vill man förstås hamna där. Men förra gången sprack jag så mycket så händer det samma sak igen så får vi nog tyvärr inte heller vara där
    Nej nu ska jag passa på att vila lite innan lill-killen vaknar igen.

• Karlstad

Hej alla!!
    Vart har ni tagit vägen?

• Meria

Jag har legat med näsan i böcker, haft tenta nyss och ser fram emot omtentan Fundersam

Var till förlossningen med föräldragruppen igår också. Var inte yngst, helt otroligt. Men nu känns allt med förlossningen så mycket verkligare. Hade förträngt att ungen ska ut också, men det är ju en 9 veckor kvar...

¤ vecka 31 ¤
  • Pallas Athena

Suck! Charlottamottagningen hade mycket riktigt inga tider! Finns det någon annan mvc som är bra? Eller annan BM åtminstone? Tyvärr är det tydligen bara Charlottamottagningen som är privat i hela Värmland!

• Kotten81

Meria: Shit, bara nio veckor kvar?? Wow, det börjar verkligen närma sig för oss allihop.......
    Karlstad: Hur går det för dig?? Har det kommit en bebis ännu, eller stannar han/hon lite till?

Själv är jag i vecka 28 nu...helt otroligt, tiden rusar iväg. Ändå känns det långsamt. Imorgon kommer mina föräldrar på besök, de har inte sett vårt hus eller knappt varit i Ksd under de fem år jag bott här. Vi har inte så bra kontakt, är så olika. Lång historia, men hur som helst är jag JÄTTEnervös och springer omkring och städar hysteriskt.

Pallas athena: jag går till MVC i Skåre och tycker min barnmorska Birgit är jättebra! tror de flesta ställen är helt ok. Tråkigt med Charlottamottagningen; de är väldans populära. Har själv gått där tidigare och var jättenöjd.

Ha en trevlig lördag allihop!!!

• Karlstad

Fredag kväll och bebben är fortfarande kvar!!!!!!!!

• Kotten81

Karlstad: Bor bebisen fortfarande i magen...???

• Karlstad

Jo då bebben är kvar. Har nu gått över min magiska gräns vid 35+0 då jag fick min dotter förra gången. Är idag i 35+1. Har gått i 1 veckan med tanken på att det kommer att hända när somhelst. Vi har ju fått farmor inflyttnas för att allt gick så fort förra gången. Funkar ju bra faktiskt. Ska till BM i morgon och hon kommer väl att bli chockad när hon ser mig.
    Kotten: Hur gick det med dina föräldrar?
    Gick säker bra.

• Kotten81

Karlstad: jodå, det gick ok...vi hade trevligt. De har aldrig varit här och hälsat på, sammanlagt har de varit hit upp 1 gång under mina fem år i Karlstad (...), så jag var JÄTTEnervös. Men det gick ok.

Skönt att ha farmor till hjälp när det är mycket hemma! Håller tummarna för att bebisen stannar ännu lite längre, även om vecka 35 känns helt ok att komma ut i.

Vilken vecka är alla ni andra i??

• Meria
    Karlstad: Skönt att bebben ville stanna ett tag till där inne

Kotten81: Och skönt för dig att besöket gick bra Min pappa har inte varit och hälsat på på 2 år nu, sist var när jag fyllde 20. Han kom 3 veckor efter att jag fyllt och stannade i nästan en timme. Oh, å han bor 10 mil härifrån. Kan tänka att nästa besök blir efter att bebben tittat ut, eller när jag blir 23 två månader efteråt
    ¤ vecka 31 ¤
Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)