• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Sofie1979
    ang skrev 2006-11-29 15:05:33 följande:
    här är en sommarbild på min stora tjej... vi var på semester utomlands o tjejen blir jätte mörk o fin (stolt mamma till Tyra 13/8)
    Söt liten tjej du har!
  • sugarbabe

ang: Ja, hon var ju jättesot och vad fina flätor...jag längtar tills den dagen jag får fläta min lilla flicka

• maaxan

min dotter har inte förändrats i färgen sen hon föddes. hon var lika mörk då som nu. sen blir hon ja mörkare på sommaren så klart. däremot hade hon annorlunda hår då hon föddes, mjukt och mer som mitt. men tyvärr var det bara bebishår och det växte bort och blev afro i stället=(

• ang

Hej .. min tjej har mjukt lockigt hår som jag...inget afro alls.. flätorna satt i några veckor sedan föll den ena efter den andra ur..hon har såååå mjukt hår. det slet jätte mycket på håret så det blir nog inga flätor på henne på ett lååååångt tag. jag har lovat henne att färga slingor istället

(stolt mamma till Tyra 13/8)
  • Annis123

Sofie1979: Den där hon sitter med sin syster menar jag.
    ang & Sofie1979: När såg man att hon inte var vit?

Era barn är såå söta!

• Sofie1979

Annis123: Om det är när hon sitter med sin syster med en brun klänning så är hon 9-10 månader. Då var hon mörk.

Ja, svårt att säga. Men hon blev som sagt lite mörkare dag för dag, hon kanske var 2-3 månader när hon blev brunare Så svårt var ju ett tag sen

• michiagnes

Jag tycker att det är svårt att se min tjej som mulatt, tycker att hon är så ljus. Hon var helt vit när hon föddes men blev lite mörkare efter 3månader. Men som sagt, tycker hon är ljus och har svårt att se det mörka. Nu ser ju jag henne varje dag så det kanske inte är så konstigt och sedan jämfört med sin pappa så är hon ju ljus.

• ang

Man kunde tidigt se att min tjej inte var "vit" men det första året såg hon mer asiatisk ut.. sedan efter dryga året kunde man se det afrikanska påbrået. Alla tycker att hon är så exotisk o vacker som bebis var hon den gulligaste

(stolt mamma till Tyra 13/8)
  • Sofie1979

Michiagnes: Tycker inte din dotter är så ljus och man ser att hon har afrikanskt påbrå Min lilla Isabelle såg ut så ungefär i färgen när hon var så gammal.

Hon är så söt din lilla Agnes, så fina ögon!

• Sofie1979

ang: När vi låg på BB så såg inte Isabelle heller jättesvensk ut fast hon var rätt ljus när hon föddes, hon var mörkare i hyn mot de andra "svenska bebisarna"

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2