• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • systerduktig

"Barn är inget man skaffar - det är något man FÅR"!!!

Och så kan jag inte låta bli att undra vad folk har att göra med hur min sons hår ser ut, eller för den delen hur mitt hår ser ut? Jag har valt att ta hand om min sons hår på ett sätt (och mitt på ett annat sätt), och har många tankar bakom det. Det är ett val jag gjort som ingen annan, utom hans pappa, har med att göra.

• maaxan

systerduktig - allt prat om hår är för att jag bad om tips=) det verkar visserligen som om jag är den enda som tycker att min dottershår är jobbig och svårt att hålla på med så därför bad jag om tips.
    du behöver ju inte svara om du inte vill. =)

annars är jag tacksam för alla bra tips jag har fått, vi ska ut och shoppa nåndag och sen ska jag testa några av förslagen.
    ha en trevlig helg

• afeni

michiagnes,
    om man bestämmer sig för att
    skaffa barn md en man/kvinna
    från en annan kultur, finns
    dt väl ganska viktiga ämnen
    att disskutera innan? kultur
    och religion skillnader, tex,
    som är två stora ämnen som
    kan leda till mkt trubbel om
    man har otur... tycker dt e
    viktigare än hår

• michiagnes

Afeni: Det tycker jag också och vi diskuterade innan om de sakerna. Vi har samma religion och han är uppväxt i svensk familj. Men mitt inlägg var en undran till Cdot eftersom hon hoppade på som om man skull tänka sig noga för innan man skaffade barn med en afrikan. Tycker för egen del att det är lika viktigt att diskutera när man skaffar barn med vilken nationalitet som helst. Det jag reagerade på var att hon tyckte att det här med hår skulle man tänkt på innan och att de flesta afrohår ser ovårdade ut.

• sassysashgirl

PÅ tala om hår.... Vi har allid rakat Mario men nu har vi bestämt att spara för att fläta! Han har så hårt hår så jag tvättar det o kammar varje dag och har i Dax..Vegrtabilisk olja!
    Funkar toppen!!!

• LittleSunshine

Jag anväder Locobase till min lilla älskling, funkar jätte bra mot torr & irrlterad hud. Vi fick tipset från min läkare när Ella var spädis och var så torr att hennes hud fick sprickor.. märkte skillnad på direkten.

//eRikA
  • Sofie1979
    sassysashgirl skrev 2006-11-26 11:37:57 följande:
    hallojsan!! Mina små pojkar e oxå blandisar från UGANDA!Mario är 1½ Och Hakim 4 månader!
    Välkommen till oss!
  • sassysashgirl

Det verkar som de flesta blandisarna har torr hud! Många mulatter med Mjölkallergi finns det också! konstigt!

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2