• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • michiagnes

Sofie1979: Tack så mycket, dina barn är oxå väldigt söta.

Tror det kan vara för att jag ser henne alltid som jag inte ser det själv.

Nu är det snart jul, ska bli kul att se hur hon reagerar för tomten.Är ju hennes första jul, roligt. Hur ska ni alla fira?

• Sofie1979

Michiagnes: Tack så mycket! Så är det nog tyckte inte heller det förut, men nu när man tittar på kort på henne så ser man att hon blivit en mörk skönhet Hennes syster var inte heller det i den åldern har jag sett på kort, men nu är hon rätt så mörk

För Isabelle blir det hennes andra jul! Hon var 10 månader första julen Så det ska bli roligt att se för oss oxå

Vi kommer att fira julafton med min sida: Mín mamma, bonuspappa, lillasyster, lillebror, jag, Michael, Casey och Isabelle. Dagen innan så åker vi nog till Michaels storasyster och fitar lite där då kommer hans systerbarn att vara där, samt barnens kusinbarn som är ca 2,5 mån Sen träffar vi säkert min pappa, farmor innan jul oxå

Hur kommer du själv att fira jul??

• sugarbabe

I år kommer vi att fira jul hos mig...det blir Julia, jag, mormor, 2 mostrar, 2 morbroder och 7 kusiner(!!!)

• michiagnes

Jag ska fira jul med mina föräldrar och syskon. Mina äldre syskon har oxå barn och det är första julen vi firar alla tillsammans. Blir livat ska ni se, Agnes 10 månader, min brors barn 5 år och 3 år och min systers son 1 månad. Min mamma längtar sååå mycket, hon säger att det är en sådan jul hon längtat efter. Blir ju inte så lätt att få alla syskonen samma jul, de är ju ibland med sina respektives föräldrar osv...
      Tänkte hälsa på Agnes farmor och farfar någon dag innan så de får träffa henne oxå. De blev lite besvikna när vi inte skulle komma den dagen men mina föräldrar bor 12 mil härifrån så det blir lite svårt.

Ska julpynta i helgen men blir ingen gran i år, den lär åka i golvet.

• maaxan

vi tänker inte fira jul i år. pga att jag tycker att det känns fel att ha en familjehögtid då våran familj är trasig. så vi stannar kvar i sthlm för oss själva.
    förra året var min dotters första jul och då var hon jätte magsjuk=) men jag tror att hon gillade det. hon vågade prata med tomten i alla fall. =) men jag tror inte att det kommer speöa nån roll för henne om vi firar jul eller inte. får väl se hur jag känner det nästa år=)

• Cdot

Kunde inte låta bli att komma tillbaks hit och se hur tråden "utvecklats"...ett misstag förmodligen men anyhow

Michiagnes
    "Jag tycker att det är svårt att se min tjej som mulatt, tycker att hon är så ljus. Hon var helt vit när hon föddes men blev lite mörkare efter 3månader. Men som sagt, tycker hon är ljus och har svårt att se det mörka. Nu ser ju jag henne varje dag så det kanske inte är så konstigt och sedan jämfört med sin pappa så är hon ju ljus"

Jag kan inte låta bli att bli irriterad på detta uttalande.

HUR FAN SER EN MULATT UT????

Det finns ingen mall för hur en person som har en svart och vit förälder ska se ut. Och när ni "mulattmammor" pratar om "mulattbarn" då menar ni väl att ert barn har en svart förälder och en vit eller? Har jag missuppfattat ordet "mulatt" totalt??

Ett barn som har samma hudfärg som en vit svensk och har rakt ljust hår är ju lika mycket "mulatt" som en som har mörkare hy.

Och dom flesta svarta barn föds ljusa, och får mörkare hudfärg ju äldre dom blir. Din dotter´s hudfärg kan förändras fram till hon är 15 år!

Och hur skulle hon se ut enligt dig för att passa in i mulattgänget?

• kinadockan

ursäkta cdot men har du inget bättre för dig än att hoppa in här då och då för att märka ord eller uttryck för att sen smyga bort igen utan att varesig förklara eller stå upp för det du säger.

Förra gången du var inne så undrade du om att vi med barn med svarta män hade tänkt igenom, det var en massa saker man tydligen enligt dig skulle tänka på innan men sen försvann du när alla undrade vad du menade..

Du har all rätt i världen att ha åsikter och bli irriterad eller upprörd över vad som sägs, alla har rätt till sin åsikt men det vore roligare om du stannade kvar längre och inte bara skriver ett argt inlägg och sen är du borta igen. Då känns det rätt meningslöst, jag undrar vart du vill komma med det.

Tycker jag, det är min åsikt i det hela.

• maaxan

kina dockan - bra sagt, är oxå irriterad över detta.

• michiagnes

Det spelar ingen roll för mig hur min dotter ser ut, hon är min älskling och om hon är svart eller vit eller röd eller gul spelar ingen roll. Och hur vågar du ifrågasätta mig om att hon inte skulle passa in i mulattgänget, visste inte ens att det fanns ett sådant. Ärligt talat så tycker jag att du ska lägga ner dina idiotiska kommentarer. Du försöker framstå mig som en fjant som bara bryr mig om hur min dotters hudfärg är. Jag skrev bara att jag inte såg hennes hudfärg som så mörk och ändå fan ta mig hittar du något att klanka ner på. Mulatt för mig har alltid varit ett barn som har föräldrar med olika hudfärg, har kanske fel, det kanske inte betyder det. Då har jag varit felinformerad men ärligt talat, är det något att bli så irriterad på??? Irritera dig på allvarligare saker, som misshandel mot barn eller kriget i Irak eller vad fan som helst som har betydelse....

Alla ni på denna sida: Jag känner att Cdot kan inte diskutera utan gör bara påhopp för att få/väcka uppmärksamhet och att reta upp oss. Det bästa är att inte bry sig om henne, ignorera hennes idiotiska kommentarer. Är lite smått förbannad just nu som ni kanske märker.
      Hädanefter kommer jag inte att kommentera hennes inlägg.

• Sofie1979

Kinadockan: Bra skrivet tjejen!!

Michiagnes: Detsamma till dig tjejen! Tyckte inte de var konstigt de du skrev.

Ha det bra allihop!

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2