• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • maaxan

blomstrande- har du även nåt bra tips på hudcreme till små barn som har väldigt torr hud? skadar inte att fråga=)

• Sofie1979

maaxan: Vet att du inte ställde frågan till mig, men svarar ändå  Till Casey använder jag minderm eller locobase och till Isabelle brukar jag ha barnolja och smörja in med.

• maaxan

ts- tack går lika bra från dig=)
    hur torr hud har dom? min kadia har väldigt torr och jag ahr prövat barnolja men jag tycker inte att det var så bra, det lade sig liksom en hinna på huden. vil ha nåt som sjunker in ganska snabt.

• Sweedie

vet ej om taj mahal saljer  african shea butter. fenomenalt. vet att min kompis berattade att kvinnorna ofta anvander den pa bebisar i gambia. natural thing oxa! jag brukar alltid kopa med mig en massa burkar av det nar jag e i usa.

e taj mahal bra nu? vet att jag inte gillade deras produkter forrut. mkt jag kopte dar hade best fore datum som hade gatt ut typ 3 ar innan. sen hade de en massa marken, typ softee som man koper pa 99c stores som var svindyra dar.

• Sofie1979
    maaxan skrev 2006-11-24 11:12:54 följande:
    ts- tack går lika bra från dig=) hur torr hud har dom? min kadia har väldigt torr och jag ahr prövat barnolja men jag tycker inte att det var så bra, det lade sig liksom en hinna på huden. vil ha nåt som sjunker in ganska snabt.
    Casey har väldig torr hy. Ibland kliar hon sig så att hon får små sår. Men det har fungerat bra med de hudkrämer jag skrev. Isabelle är lite torr och där räcker det med barnolja, använder en som är i sprayform, tycker den är bra och brukar inte lägga sig som en hinna.

Sen finns det en bra produkt som heter Weleda, de säljer både krämer och oljor, fick det på BB till Isabelle, för hon var väldigt torr då.

http://www.weleda.se/weleda_baby/barn_och_hudvaard/hud/

Sofie
  • Mirax

Oj då...Hej allihopa! Använder "just for me" creme conditioner o hairdress till vår son. Luktar godis, det är speciellt till barn. Men många produkter luktar ju tyvärr starkt. Johnson & Johnsons lotion (den rosa flaskan) luktar starkt tycker jag, vi har den hemma, min sambo köpte den, men Jamal får torr hud istället av den..Jag använder nu miniderm till huden (apoteket), ganska dyr, men bra. Sen är ju absolut inte alla här inne ensamstående med sitt barn, som Cdot påstod. O även om man är ensam, så behöver man inte verka otrevlig "bara för att pappan till barnet är mörk", för det finns nog minst lika många vita par som separerer!!!! Ha en bra helg allihopa!!

• Lallara

Jag använder också Miniderm, som jag tycker fungerar väldigt bra. Fick den på recept eftersom Leo har mjölkallergi och därmed ofta eksem/torr hud.

Trevlig helg !

• Alvida

Funderar fortfarande vad det vad som jag speciellt skulle ha tänkt på när jag, vi, beslöt oss för att behålla barnet..
    Eventuell hårkvalite och hur det eventuellt skulle skötas fanns inte änns i min tankebana då.
    Vad menas med en svart man? En afroamerikan, en man ifrån något land i afrika? En svart man ifrån Brasilien? En svart man uppväxt i Sverige? Hmm..
    Iallafall så tycker jag mycket bra om den här tråden- en del skrivbenter har tagit upp ämnen som var relevanta för mig och det har varit intressant att läsa allas olika åsikter och erfaranheter om alla dessa olika ämnen!

• Lallara

Alvida: Precis! Och jag undrar också fortfarande...

• Mrs Moneybags

Jag gillar också sheasmör och cocoa butter Palmer's variant... Man behöver något fett till den här torra hyn, haha!

Smörjer in mig med olivolja i duschen ibland också.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2