• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • maaxan

sassysashgirl-
    Det verkar som de flesta blandisarna har torr hud! Många mulatter med Mjölkallergi finns det också! konstigt!

hur visste ni vilken allergi det var? jag är ganska säker på att min dotter är laktosintolerant och jag undrade hur man märker om det är något allvarligare? har varit på sjukhuset och eftersom att jag är laktosintolerant så utgår dom ifrån att hon oxå är det.

• michiagnes

Jag undrar oxå hur man märker att de är mjölkallergiker. Har inte börjat ge henne mjölk eller yoghurt ännu, men finns det andra produkter som man märker det på? Får de diarré eller är hårda i magen? Vet inte riktigt vad man ska titta efter. Har hört att det är vanligt oxå med diabetes hos färgade barn. Mitt ex´s äldsta dotter fick det när hon var 2 och då hade de sagt det på sjukhuset.

• maaxan

michiagnes-
    om man är laktosintolerant så blir man gasig, uppsvälld och får ont i magen även lös mage förekommer ofta. det var det jag reagerade på när det källde min dotter.
    inte förstoppning. sen är allt det uppräknade i olika grad och vad man äter. och hur mycket man tål. laktosintolerans går bara att kolla genom uteslutningsmetoden inte med blodprov eller nåt. mjölkproteinallergi kan man ta ett blodprov och kolla tror jag.

• maaxan

michiagsnes- ingen orsak,=) det är väl sånt tråden är till för=)

• Sofie1979

Det är verkligen roligt att läsa det ni skrivit! Tråden har blivit riktigt trevlig!

Själv har jag inte märkt någon form av laktoskänslighet på Isabelle, inte Casey heller. Fast deras pappa säger att han reagerar på just mjölken här i Sverige, men när han bodde i Uganda som mindre drack han mycket mjölk Fundersam konstigt tycker jag, men det är väl skillnad på mjölken här och där.

• maaxan

ts- tänkte bara säga att laktosintolerans kan komma när man blir äldre och det är oftast ärftligt. jag har det men hade inte märkt något innan jag blev gravid. så det kan utvecklas i vuxen ålder. det är lätt att kolla. undvik alla mjölkprodukter ett tag och pröva sen med en sak ex ett glas mjölk. för att det är oxå olika hur känslig man är och i vilka mängder man tål det.

• systerduktig

Varken jag, Hugo eller hans pappa är laktosintoleranta, men det var bra att ni sa det så jag kan hålla ögonen öppna. Hade aldrig hört att våra barn skulle vara känsligare mot mjölk.

Däremot har jag hört en del om hur mycket bättre skydd de har mot olika ärftliga sjukdomar, eftersom det vi (deras föräldrar) gjort är raka motsatsen till incest. Vi har blandat gener som är väldigt väldigt avlägset släkt, mycket mer avlägset än när två svenskar eller två ugandier har barn med varandra. "Avståndet" mellan "genpolerna" ger ökat skydd mot till exempel altzheimer!

• ang

*vinkar*... kul att se en länk för godingar jag har en flicka med en man från eritrea. hon är 8 år idag och världens mest stolta storasyster.. hon fick en lillasyster i augusti, men denna gången blev det inte en brun goding utan en liten blekfis. jag har träffade en ny man när min åttaåring var liten som jag lever med och fick barn med nyligen.

(stolt mamma till Tyra 13/8)
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2