• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • white lilly

Apropå det där med att våra små har bättre skydd så måste jag tillägga det jag fick höra då min lille kille låg inne på neo. Han hade en tuff början med komplicerad grav. m.m. fick då höra av personalen på neo att hade hans pappa varit svensk så hade han inte haft lika stora chanser att klara sig, att afrikaner är mycket starkare. Tur det!

• maaxan

systerduktig - jag har oxå läst sånt. och det är ganska typiskt att "blandade" barn oftast är lungnare och lättsammare än vanliga svenska barn. hoppas att ingen tar illa upp men det är väl som med blandras hundar, oftas är de ju klokare och mer lättlärda än renrasiga hundar. det är i alla fall min erfarenhet, sen finns det ju alltid undantag=)
    jag skriver det inte för att nån ska bli sur utan det är sånt jag har läst, märkt och även hört mycket om.

• sugarbabe

ang: har du inga bilder på din 8-åring...jag är själv från eritrea och det skulle vara spännande att se hur hon ser ut

• Nikki Nyfiken

Ha liten mörk tjej på Nio månader hennea pappa e oxå från uganda. (Men han inte me i bilden)

• Annis123

Alla ni här. När blev era bebisar mörka? Jag har sett att några av er har barn som var vita när de föddes men senare blivit mörka, när skedde detta?

Måste bara säga att alla era barn är jättesöta!

• Sofie1979

Annis123: Tack! Har faktiskt inte tänkt på det. Men min dotter var inte så mörk när hon föddes, men hon blev mörkare dag för dag tycker jag

• Annis123

Sofie1979: Tittade på dina bilder nu och din dotter ser ju vit ut när hon är två veckor gammal. Hur gammal är hon på nästa bild? Där är hon ju mycket brunare. Visste du hela tiden att hon skulle bli mörk eller det skedde successivt och du märkte det inte?

• Sofie1979

Annis123: Ja, hon var inte spec. mörk på de bilder hon var 2 veckor, men hon hade lite brunare ben faktiskt Vilken bild menar du då? Nej, hur mörk hon skulle bli visste jag inte, men hon blev mörkare, men inget som jag tänkt på Men det är väl så när man är med dom hela tiden, annorlunda för någon som inte sett dom på ett tag. Nu ser jag ju det på bilder

• ang

hej... m in flicka var jätta ljus när hon föddes, blev mörkare o mörkare och fick väl sin riktiga färg omkring 1-2 år. på sommaren är hon ätte mörk
    , men ljusare nu under vintern

(stolt mamma till Tyra 13/8)
  • ang

här är en sommarbild på min stora tjej... vi var på semester utomlands o tjejen blir jätte mörk o fin

(stolt mamma till Tyra 13/8)
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2