• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Billy och Jag

Jo, får ju hoppas hon lyckas fixa ihop de med tjejen nu på hemmaplan :D

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
  • ming
    OoONickyOoO skrev 2006-11-10 22:52:32 följande:
    Felicia är inte rock, men klarade sig igenom det! Ingen passar väll i alla fackALLA som är med förtjänar det... Och ingen förtjänar att några förvuxna bebisar sitter och kastar skit och glåpord om en människa de inte ens känner. Helt sjuk.Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    Men vad pratar du om? Det är väl ingen som har sagt något elakt och dumt, förutom du själv i detta inlägg.
    Att det är så många som tycker att hon inte sjöng bra och att det var rätt att hon åkte ut innebär ju inte att folk kastar skit på henne.
    Kossan af Svammel
  • xxmeyaxx
    ming skrev 2006-11-10 22:52:06 följande:
    xxmeyaxx skrev 2006-11-10 22:48:12 följande: Bladewoman skrev 2006-11-10 22:46:41 följande: Nicky: utseende före talang???....hon kan ju för sjutton inte sjunga..verkligen! hon var kass, jisses! den enda med talang den tävlingen e ju Marcus. Jag fattar inte vad fan ni säger när ni säger att Cissi inte kan sjunga.Hon var med i topp fem för fan! topp fem av 6.000 människor!Då kan man fan sjunga!En rörelse i ögonvrån. Take it a little bit easy! Folk får ju tycka olika! Kossan af Svammel
    Nä. Jag blir så förbannad när folk säger att människor inte kan sjunga - när det finns klara bevis på att dom verkligen kan. Cissi kom med i topp fem. Topp fem av 6.000 sökande. Jag anser att det är KLARA bevis på att hon kan sjunga.

Alla som hamnade på topp 10 kan sjunga.
    Alla som kom till slutaudition i sthlm kan sjunga.

Man kommer inte vidare annars. Juryn är proffisionell och har sållat fram de bästa!
    Att folk då sitter här och skriver att Cissi / Johan / Danny / Sara eller vem det nu än är, inte kan sjunga - borde ta att förstå att man är tyvärr helt tondöv!

För att om man anser att personer inom fem/tio-i topp inte kan sjunga.. är det inte de tävlandes röster det är fel på - utan då är det på tittarens öron.
    En rörelse i ögonvrån.
  • xxmeyaxx
    dotter04 skrev 2006-11-10 22:53:27 följande:
    xxmeyaxx:"Felicia har aldrig varit idolmaterial enligt mig.Inte topp 4 iaf."Möjligt - men sjunga kan hon iaf...
    Ja, det kan hon. Det har jag aldrig sagt.
    Men hon ska inte vara med i topp fyra iaf.

Vet dock inte själv vilka jag skulle sätta in där då
    men men.
    En rörelse i ögonvrån.
  • AW76

Tycker också att du tar detta lite väl personligt OoONickyOoO. Alla har ju rätt till en åsikt. Och det kan inte vara en slump att SÅ många tycker Cissi sjunger SÅ dåligt!

• xxmeyaxx
    trasslig skrev 2006-11-10 22:53:47 följande:
    xxmeyaxx: Jag skrev att det var mina åsikter.. Men helt ärligt visst kan Felicia sjunga bättre än Cissi?! Hell yeah
    Jag tycker dom har två helt olika röster - det går knappast att avgöra egentligen.
    Men jag tycker att Felicia skulle ha åkt ut för länge sen. Hon har gjort så dåligt ifrån sig hela tiden, men ändå hängt kvar - pga sitt sockersöta leende.
    En rörelse i ögonvrån.
  • WimsA

Hmmm, alla har ju olika smak å olika tycke, thats it!
    Kolla bara på juryn som bedömer dom tävlande, dom tycker ju olika, precis som vi!

_ComBo_
  • ming

Men varför tror alla att när någon sitter kvar  så beror det på att de är söta eller snygga, och när någon åker ut så tror alla att det beror på att de är fula?
    De åker ut för att de andra som är kvar är bättre helt enkelt, acceptera det!

Kossan af Svammel
  • dotter04

Jaja... alla tycker vi olika. Och alla som är med i idol kan ju sjunga men det blir ju väldigt stor jämförelse ju fler man "plockar bort", och bara för att man inte gillar den ena så är det väl ok att gilla den andra även om inte alla håller med... *svammel* Typ...

Kul att Johan vaknade till ikväll iaf! Jag blev riktigt chockad, för jag har inte hört honom så "vass" nån ggn innan. *Roligt att se och höra*

Det är också kul att se hur Erik utvecklas, jag tyckte inte alls att han sa så mycket i början med sin sång, men nu rockar han ju!

Marcus är helt klart en artist. Han är ju en naturbegåvning helt enkelt.