• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • xxmeyaxx
    trasslig skrev 2006-11-10 23:14:53 följande:
    xxmeyaxx: Ja, de bad henne att ha klänning på sig för att det skulle passa in på temat "nej nej nej". Hon vägrade bli stylad annorlunda i sminket, hon ville bara ha svarta kläder/svart smink hela hela hela tiden. Hon verkade inte veta vilken tur hon hade som var med i tävlingen men jag tyckte att hon verkade dryg och bara ville ha saker på sitt sätt. Varsågod. Av det man såg på tv(vet att de väljer ut roliga klipp, t.ex kinesen) så kommer folk in och tror att de briljerar men man hör att de verkligen inte kan sjunga. Jag tycker fortfarande att jag bara sett två stycken som har kunnat sjunga rakt ut och det är Felicia och Marcus. Och till dig som inte gick vidare så säger jag - SYND att du inte kom med i idol, jättesynd, min storasyster sökte också och kom inte med.. Men då hade hon inte vad som krävdes, och inte du heller..
    Har jag sagt något annat? Jag satt där och hoppades på mina kompisar.
    Bara audition var en rolig upplevelse.
    En rörelse i ögonvrån.
  • Ahrodie

*ler lite* tänk vad engagerade vi kan bli och vilka känslor som blossar upp för en tv-programs skull :). Själv är jag en stor fan av Cissi, jag gillar hennes röst och hennes stil. Däremot tycker jag att hon gjort sitt i Idol! Nu hoppas jag hon går vidare med sin stil och ger ut något smaskig i stil med "Im not ready to make nice" :)

För att sälla mig till "om bla bla går vidare slutar jag titta" tänker jag säga: Om Felicia går till final, så tänker jag fan inte titta på finalen!!! :)

Go kväller alla idolare :)

• trasslig

Arcoiris: Jag tog klännings-grejen som ett exempel bara. Om man sett alla bakum-kulisserna scener så tycker jag att hon mer vägrade än tog chanser..

• xxmeyaxx
    Arcoiris skrev 2006-11-10 23:17:26 följande:
    trasslig: jag har full förståelse för att typ vägra ha klänning. Hon följde ju temat ändå bara att hon körde killstilen istället. Om hon skulle så där i klänning och känna sig obekväm, då hade det gått ännu sämre!Man måste trivas med sig själv för att kunna prestera.Dock så tycker jag att Sanna kan ta en ordentlig titt på Felicias stil idag. BYT STIL SANNA!
    Jag håller med dig.
    Man ska känna sig bekväm i kläderna. Annars kan man inte vara bekväm på scenen.
    Jag vet det själv. Står ofta på scenen och kläderna har STOR betydelse.
    Jag t.ex. tål inte att sjunga i kyrkan och ha vit kåpa på mig. Jag känner mig jättedum och kan inte ge allt. Samma sak är det med Cissi och klänning.  Jag tycker inte att det är mer än rätt att säga ifrån stylisterna. Hon vill ju vara sig själv. Ingen annan.

Jag är förresten också rockbrud - kan jag tillägga.
    En rörelse i ögonvrån.
  • xxmeyaxx
    WimsA skrev 2006-11-10 23:13:51 följande:
    xxmeyaxx skrev 2006-11-10 23:12:33 följande: Jag kan förstå att Cissi åkte ut dock - det ska ni veta! Alla måste åka ur någon gång och jag är jätteglad över att det höll så länge för henne.Men jag blir ledsen när folk kommer och säger att hon inte kan sjunga, för det kan hon verkligen och det gäller alla som har fått möjligheten att visa upp sig på den där scenen. En rörelse i ögonvrån.Håller med!!!Men, det blir ju tuffare å tuffare, å NÅN måste ju åka! Spännande är det iaf! _ComBo_
    det är det
    En rörelse i ögonvrån.
  • xxmeyaxx
    Ahrodie skrev 2006-11-10 23:20:17 följande:
    *ler lite* tänk vad engagerade vi kan bli och vilka känslor som blossar upp för en tv-programs skull :). Själv är jag en stor fan av Cissi, jag gillar hennes röst och hennes stil. Däremot tycker jag att hon gjort sitt i Idol! Nu hoppas jag hon går vidare med sin stil och ger ut något smaskig i stil med "Im not ready to make nice" :) För att sälla mig till "om bla bla går vidare slutar jag titta" tänker jag säga: Om Felicia går till final, så tänker jag fan inte titta på finalen!!! :)Go kväller alla idolare :)
    Jag håller med varenda ord du skriver.
    En rörelse i ögonvrån.
  • Panicinmysoul

hmm, jaa jag tycker iallfall att Erika är toksöt och sjunger som en gud! Jag förstår itne hur han kunde hänga löst! Jag tror att folk tror att 'alla röstar på erik' bara för att han är så självkla...eller, ja det tycker jag iallafall :P

• trasslig

xxmeyaxx: varför svara du inte bara till mig istället? Det är ju du och jag som diskuterar typ. Jag förstår att du är en rockbrud och är kär i Cissis stil, och jag tror att det var av er sort tjejre och killar hon fick röster. Själv är jag inte alls rock,tvärtom så är jag mer rosa-tjej. Men det är ju knappast de jag hejar på heller. Jag tycker bara att Cissi var dryg som vägrade ha på sig kläder, vägrade bli mejkad när alla andra ville det? Felicia klär sig förfan i baggy-jeans på fritiden och har kortkort klänning i Idol..

Det finns något som heter att testa något nytt och gå utanför ramarna.