• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • tea79

Petre: Ja visst Johan har sjungit bra ibland. Men de är tyvärr ett fåtal gånger man har sett de glimta till. När man är så långt i tävlingen anser jag att man måste kunna prestera minst bra iaf alltid. Alla kan vara sjuka o kassa i rösten ibland, men en framtida artist, vilket de snart blir i idol kan inte sjunga så falskt så ofta.

HEJA MARCUS!!!!!! Han presterar fan alltid bra, o han sjunger rätt in i hjärtat på mig iaf.
    Erik är oxå bra, absolut. Men enligt mig finns de ingen som slår Markus på fingrarna.. Sen tycker jag faktiskt att han e snyggast, charmigast, o manligast =) Men de har inte med röstningen att göra från min sida iaf.

• Mallan76

Tror inte Johan är kvar för att han är snygg...Och inte kan det ju vara för hans "sångröst" heller...

Kan det vara för att folk får moderskänslor för honom? Jag själv har fått det ibland. Har tyckt så synd om honom, har bara velat krama honom när t.ex juryn varit "dumma" mot honom. Och när han stått där i tårar har man bara velat säga: "Nej men stackars lilla gubbilubben, kom så får du en kram"! 
    Jättelöjligt, jag vet!
  • Mallan76

Tea, där tycker vi olika! Jag tycker Erik sjunger betydligt bättre än Markus, om jag ska vara ärlig. Han är mer musikalisk helt enkelt. Sist sjöng Markus rätt surt på många ställen, men inte Erik. Markus är också jätteduktig, men inte lika duktig som Erik! (tycker jag)

• tea79

Mallan76: Tur att jag tycker bra om Erik oxå.. annars hade ja nog bjudit upp till catfight när du skriver nedlåtande om min gullegris *skrattar*

• Natur elle

Imorgon ska jag få träffa dem i Idol

Nån mer som ska på kryssningen ikväll (läs idag)

• HelenN

Ja hittills har jag röstat på både Markus och Erik, men nu tror jag det är viktigt att man röstar på en. För Johans alla fans röstar ju bara på honom...
    Får bestämma mej när jag hört dom på fredag!

När jag sätter mina favoriter går jag givetvis efter sång, men även efter utstrålning.
    Ja, både Cissi och Johan har utstrålning men sången kan jag inte riktigt köpa!
    Huruvida dom är snygga eller ej bryr jag mej inte om, visst det hjälper ju till, men det är INTE avgörande! Inte för mej i alla fall!

• dotter04
    Mallan76 skrev 2006-11-21 21:42:43 följande:
    Tror inte Johan är kvar för att han är snygg...Och inte kan det ju vara för hans "sångröst" heller... Kan det vara för att folk får moderskänslor för honom? Jag själv har fått det ibland. Har tyckt så synd om honom, har bara velat krama honom när t.ex juryn varit "dumma" mot honom. Och när han stått där i tårar har man bara velat säga: "Nej men stackars lilla gubbilubben, kom så får du en kram"!  Jättelöjligt, jag vet!
    Ja, jag tror också att många får medkänslor för honom, men det har ju egentligen inte med själva tävlingen att göra, för man ska ju enligt mig rösta på dem som är eller utvecklas till artister. Inte rösta på nån för att man "tycker synd" om eller får medkänsla för någon. Sen är det inte sagt att Johan inte KAN BLI artist, men just NU tycker jag INTE han är uppe i den nivån. Ge honom några år till med träning och coaching så tror jag säkert det går bättre för honom.

Jag säger bara heja Markus och Erik för det är de som är artisterna i detta program - enligt mig, då...
  • Mia888

Nu börjar det bli riktigt spännande. Bara två fredagar kvar. Åker inte JOHAN hem nu så är det verkligen inte rättvist! ERIK och MARKUS i final säger jag bara! Och ERIK ska stå som segrare!!

• Mallan76

Dotter04, håller med dig, jag tycker absolut INTE man ska rösta på någon pga medkänsla! Hoppas du inte missuppfattade mej! 

Men jag tror tyvärr att många röstar på honom pga moderskänslor eller något annat. Och det är ju verkligen fel. Men jag håller med dej om att han säkert skulle kunna bli något om några år. Ge honom några år i livets hårda skola och låt honom även utveckla sin röst,  (sånglektioner) så kommer han säkert gå långt. För nånting har han ju, det är ju alldeles klart.