• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Sexymala

Marcus är Grym. Jag lutar mig tillbaka i soffan, blundar o bara njuter. varje vecka förundras jag över varför han äver huvud taget är med i idol. Karln Kan ju för fasiken sjunga! Han är GRYM. Klar och ja, helt underbar röst o personlighet. Jag bara ler när jag ser honom o gråter när jag hör honom

Erik är grym han med. Han har verkligen skärpt till sig. Innan va han inte bra, men jag är glad att han kommit såhär lågnt för Han har utvecklats, verkligen. Han har tagit vara på jurryns kritik och gjort om den till positivitet!! Hans låter va utläckra igår. Precis hans stil!! *älska*

Johan är en klass för sig. Vet att alla får rösta percis hur de vill. Man jag går Helt på Daniels spår här. Han Kan Inte Sjunga, men är säkert go som person!! Fast så J***la nonchalant när han får kritik från jurryn. Fruktasnvärd attityd tycker jag. Kan inte påstå att jag tycker att han tagit vara på jurryns kritik. Hade han gjort det hade han inte fått kritik vecka efter vecka!! hade han gjort det så hade han säkert vart bättre och, ja, det är skandal att han är kvar såhär sent i tävlingen. Han borde åkt ut istället för Danny. det är min åsikt!
    Och snälla, ni som röstar på Johan, SÄG inte att ni gjorde det för hans känsloutfall i går. Det skulle vara såå fel!!

• Loren

Jag tycker helt klart att Erik var bäst igår!! Ingen tvekan. markus var bra, men han har liksom legat på en bra nivå hela tiden, man blir liksom mer imponerad av Erik efter som han har utvecklats mest i tävlingen! Kul! Vet inte vad man ska säga, personligen tycker jag Johan skulle ha pkt för länge sedan, men jag tror som någon säkert skrivit här innan att det är unga tjejer som röstar på honom - han är ju lite "farligt" snyggsöt antar jag (?). felicia har talang, men jag trodde nog att hon skulle lyfta mer under tävlingens gång än vad hon gjort. Det trodde jag f ö att Johan skulle också, men han har verkligen inte utvecklats särskilt positivt, om alls...

Thats that

• Simpan

ja erik är ju den som utvecklats mest av dem som är kvar, så jag tycker att han är värdig vinnare. Markus har ju varit lika bra hela tiden. Ungefär som sebastian förra året.

• Elina86

jag håller oxå på erik.. jag har dock inte tittat sen Danny åkte..

• Bettiz

Jag börjar tröttna på Marcus! (vet inte om jag vågar skriva så här...) Alltså, jag tycker att han är bra, och har tyckt så hela tiden, men det händer liksom inte nåt. Det är ju roligare att kolla på Erik efts han faktiskt har utvecklats!
    Så förut höll jag på Marcus, men nu tycker jag nog att Erik ska vinna!

• Panicinmysoul

Jag håller med! Jag har aldrig varit så fäst vid Markus. Visst han är bra också, men han för så himlsa självklar. Han är en sån som bara itne går att inte tycka om därfrö tycker jag inte om honom x'D Då tycker jag att Joahn är bättre för han har mer än dold skönhet. Som igår när jag började gråta, du fick man ju äntligen se lite av hans känslor och jag tror att det har ökat han chanser i idol! .'D GO JOHAN! (och Erik) x'D

• Panicinmysoul

när han började gråta*
    x'D inte jag

• Betty2

Har precis sett gårdagens Idol (inspelat, eftersom jag inte var hemma) och måste skriva:

Markus och Erik till final!!! Blir det inte så blir jag mycket besviken... Erik var ju helt grym i går, speciellt när han sjöng Bed of roses. Markus har alltid varit bra, även i går.

För mig kvittade det nästan vem som åkte ut av Felicia och Johan. Felicia sjöng ovanligt falskt tyckte jag (förvånande, för hon brukar ju vara så säker) och Johan sjöng inte lika falskt som när han har sjungit ballader tidigare (fast inte lika bra som förra veckan). Så i vilken ordning de 2 åker ut var inte så viktigt för mig, för jag tycker ju ändå att det är Markus och Erik som skall vara i final.

• Sexymala

Ska det börja krävas att man ska gråta på Idol nu också? Nej, där går det för lågnt! Klart är ju att Idol är ett koncept, men det behöver väl inte ingå att man skall "kunna gråta på scenen inför hundra tusentals tittare"?? Säg inte att ni röstar på Johan för den sakens skull?!

Vet heller inte om jag vill att Marcus ska vinna, han kommer "klara sig ändå" Han är såpass grym! Förstår inte er kritik mot honom alls, mer än att han redan är en fullfjädrad sångare och inte behöver vara "idol vinnare" som grund för att komma vidare!
    Helt klart är ju att det måste vara Marcus o Erik i final, är det inte det kommer jag inte att titta. *Tomt hot iofs, men så känns det!*