• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Mamma T

Ang att vissa tror att man röstar på Johan för att han började böla...eeeh??Skulle man inte gilla honom, så röstar man inte på honom bara för den sakens skull eller hur!
    I så fall kan många likväl rösta massa på Gulle-markus som så romantiskt ägnade sin låt till sin tjej...
    Alla skulle ju ägna låten till nån som betyder något för dem.
    Och i Johans fall är det uppenbarligen så att hans brorsa betyder väldigt mycket för honom.Sen om han inte kunde hålla tillbaks tårarna är fullt förståeligt.
    Men tror inte han vinner så många sympatiröster på det.

Men jag tycker det var sött, ja. Men jag hade röstat på honom i vilket fall som helst.

• jennypennypannkaka
    Mamma T skrev 2006-11-19 19:23:01 följande:
    Jennypennypannakaka:Du säger att du tycker Markus sjunger bäst, men ändå vill att Erik vinner. Varför?För att han är så snygg eller?sÅ vitt jag vet så är ju detta ingen skönhetstävling?
    Exakt, jag vill att Erik vinner för att han är så jävla snygg!

Motsägelsefullt, jag vet, men jag är bara ärlig!
  • ming

Jag tycker att Erik skulle sjunga den genren bättre, som vinnaren får göra, därför skulle jag inte bli ledsen om Markus "bara" kom tvåa. Då kan han ju släppa en egen skiva med sin egen stil.

Kossan af Svammel
  • Hope8082

USK- Ja håller med , tycker oxå man hör mer av tvåan än vinnaren

• xxmeyaxx

sitter och lyssnar på danny nu

En rörelse i ögonvrån.
  • Betty2

Jag tror som ming att Erik skulle göra vinnarskivan bättre än Markus. (För alla låtar är väl redan färdigskrivna när finalen är, eftersom de skall spelas in på ett par veckor - om det är som tidigare år? ) Om de däremot hade anpassat låtmaterialet lite mer efter personen, så att Markus hade fått rockigare låtar, så hade jag nog hoppats att han vinner. Men om det blir som tidigare år tror jag att det kan vara bättre för honom att få komma 2:a, och då få ett skivkontrakt där låtarna skrivs till/för HONOM, mer än till en allmän/okänd "Idol-vinnare".

• blondi75

men även om markus o erik e duktiga så e det egentligen inget speciellt med dom.. Har ni sett American idol?? Där snackar vi talanger!!! Darin vart speciell-popidol.

• LinaFalk

Men herregud, ååå USA där är dom talangfulla, ååå i USA där har man det så bra..såååå irriterande med detta jävla USA snack

• Mallan76

Erik är både duktigare på att sjunga OCH snyggare än Markus, så visst ska han vinna!

• blondi75

vadå" jävla usa snack?" vilken trevlig ton...