• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • ming
    Status Mamma skrev 2006-10-28 00:21:44 följande:
    Jag har då aldrig hört Heroes förut. Inte den versionen som Linda sjöng iaf så det måste vara nån låt som jag missat då. När var den poppis då? När spelade den på radion senast då?Iofs så är jag inte Bowie-fan för det var väl ens av hans låtar har jag för mig att Sanna sa.
    Den var ju med i Moulin Rouge iaf.
    Kossan af Svammel
  • Silverkatten06

Heroes är från början David Bowies låt från sent 70-tal om jag inte minns fel. David Guetta's cover har ju spelats hur mycket som helst på radio!

• Status Mamma

ming: Har inte sett den filmen

Jo, vet att Cissi är lesbisk. En sak jag funtat länge på ang detta i samband med att Cissi är allt annat än feminin av sig, hoppas ingen tar illa upp. Men hur kommer det sig att ena partnern i ett lesbiskt förhållande alltid är mer manlig än den andra? Av dem som man läst om osv så är det alltid en som är väldigt grabbig av sig. Tycker jag iaf.

kanske kom ifrån ämnet nu, men kom bara att tänka på det.

• Status Mamma

Den låten har jag totalt missat då, aldrig hört förut. Inte min musiksmak kanske.

Överlag så tycker jag vissa av Idolerna väljer så okända låtar, som Felicia. Hon har nästan bara haft okända låtar, förra veckan och idag var det låtar jag kände igen.

Tyckte också det var bättre förra året.

Saknar att dem inte får lära sig att röra sig på scen. Dem flesta står bara rakt upp och ner och sjunger och tar några taskiga steg fram och tillbaka på samma ställe a la skoldisco -80 tal

• emzemz

Utrota alla j-a fjortisar nu!! Johan skulle ju åkt redan i första eller andra programmet! Han blir ju inte bättre heller.. och som någon skrev, taktiskt av honom att gå ut med att han letar efter en flickvän, som gärna kan ge honom stöd.

Att Linda åkte.. nä, det hade jag absolut inte väntat mig! Sjukt som fan, det värsta är, att troligtvis är det Cicci som åker nästa vecka, om inte alla fjortisar försvinner iväg i stormen som råder i detta land nu.. *hoppas*

Hade varit intressant att se hur tävlingsfältet sett ut idag, om det var juryn som röstade ut de tävlande istället för tittarna.. Men å andra sidan, de är ju tittarna och fansen som ska köpa skivorna.. Åker inte Johan nästa vecka, vem kommer han stå mot veckan efter? Då är det bara EN tjej kvar!!

• Status Mamma

Är nästan säker på att Markus vinner hela Idol om inte något HELT oväntat sker och Danny 2:a, Felicia 3:a Erik 4:a det betyder ju då att Cissi eller Johan åker nästa helg.

Jag tror nog att Cissi åker pga att flest tjejer röstar och dem har ju hittills röstat ut tjejerna.

Så nästa helg åker Cissi, sen Johan eller Erik.

Håller med om vad någon skrev här att dem hade väldigt dålig stil idag. Erik hade på sig en en fofta med uppkavlade ärmar, såg konstigt ut. Och Danny såg bara konstig ut i den där polotröjan.

Usch, vilken gnäll-fia jag är Kanske dax att krypa till kojs.

• Cassiopeja

Åkte Linda????? Var sjukt trött igår och gick och la mig redan kvart i tio så jag såg inte röstningsprogrammet. Vilka var det som hängde löst?

Var ju såå säker på att Johan skulle åka efter den ylningsuppvisningen. Eller Cissi.

Maria & Eira 060115
  • agonist

Kläderna i går var ju allt annat än snygga, påminner lite om förra säsongen där var och varannan artist hade väst i varje program.. usch

• Missix
    Cassiopeja skrev 2006-10-28 07:04:16 följande:
    Åkte Linda????? Var sjukt trött igår och gick och la mig redan kvart i tio så jag såg inte röstningsprogrammet. Vilka var det som hängde löst?Var ju såå säker på att Johan skulle åka efter den ylningsuppvisningen. Eller Cissi. Maria & Eira 060115
    Cissi, Johan och Linda hände löst. Johan fick gå tillbaka först, sen Cissi och Linda åka hem
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
Svar på tråden Idol del 2