• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Carisma95

Jo jag såg att du hade hunnit svara på din fråga innan jag skrivit klart.

• dotter04
    Andrundrun skrev 2006-10-28 20:42:10 följande:
    dotter04- Ja, han är jättecharmig men rösten håller inte.
    Fast jag tycker att rösten är helt ok också... Glad 
  • dotter04
    Carisma95 skrev 2006-10-28 21:41:12 följande:
    Vart var ni förra veckan? När Johan sjöng rock var han ju grym!
    Ja, ang. Johan så var han mycket bättre när han sjöng rock, det kan jag hålla med om! Glad
  • Little Miss Prissy

Jag tycker att det är en låg nivå i år, men jag tror att det är för idolerna har dålig vägledning i år.
    Jag fattar inte vad deras stylist gör, hur kan man spöka ut idolerna så som de gör. Fattar inte varför Danny ska ha en supertrist svart gubb-polo på sig och vad hade Erik på sig?? Hans gråa kofta såg så himla vardaglig ut.
    Var är "farligheten"?? Danny ska inte sjunga sådana låtar som han gjorde i fredags, jag tycker att han borde köra lite låtar i stil med Justin Timberlake och ha mer attityd. Ha lite mer bad-boy image, man ska kunna ana att det finns någon attityd där.
    Jag tycker låtvalen i fredags var så tråkiga och så omoderna, ex Take a look at me now och Lately.
    Jag tycker att Markus är bäst, han har attityd, ger allt och tar sin chans när han har den.
    Linda var ansolut inte sämst, synd att hon åkte ut.

• Mia888

Little Miss Prissy: Against all odds är en klassiker tycker jag. Jätte bra låt! Och Erik gjorde den kanonbra!! Kan hålla med om att Lately var trist. Ingen låt som man kommer ihåg direkt. Kläderna var lite trista. Och stylisten hallå...kan ni inte sminka Linda lite bättre. Hjälp vad hon ser ut. Ögonen blir inte snygga. Nu är hon ju ute i och för sig men hoppas att de skärper till sig tills nästa fredag!

• Little Miss Prissy

Mia888: Jag håller med om att Agains all odds (glömde vad den hette..) är en bra klassiker och Erik är jättebra. Men han skulle vara ännu bättre med en mer häftig låt, Han är en av de bättre. Men jag skulle vilja ha mera attityd överlag, både med kläder och låtar.
    Jag fattar inte att Danny valde den låten, när det finns så mycket andra bra låtar som skulle passa honom bättre.
    Jag tänker tillbaka på förra säsongen då de gav allt, rörde sig naturligt på scenen (de var inte rädda för att dansa loss) och bara levererade.
    Synd att Linda åkte ut, hon var inte feg och hon vågade ge allt.

• numberone

Är det bara jag som uppmärksammat Markus rörelsemönster när han sjunger Kolla in handen som han inte håller micken med, han knyter knäven och tar i med den på något sätt....sträcker den uppåt när han sjunger höga toner och sen lite mer neråt när det är lägre toner... hihi, kan inte sluta titta på det nu när jag sett det... men oj vad bra han sjunger!! drömmer mig bort varje gång!

• Ireth of Dorthonion

Allvarligt talat, vad är det som är fel?? Hur kunde Linda åka ut, hon var ju bland de bästa i fredags!? Och hur länge ska Cissi hålla sig kvar???

Heja Markus säger jag bara! Han är klart överlägsen alla de andra!

Svar på tråden Idol del 2