Idol del 2
Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.
www.tv4.se
Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.
www.tv4.se
merlot - kan man mycket om musik så hör man väl att Johan sjunger falskt? Och då hör man väl att han borde ha åkt ut för länge sen?
Man behöver inte alltid kunna sjunga - Håkan Hellström kan inte sjunga särskilt bra, men kan skriva låtar, skriva musik och förmedla en sjujäkla känsla. Dessa kvalitéer har inte Johan, och han behöver därför kunna sjunga. Vilket han inte kan, tillräckligt bra för att få vara med Idol så här länge.
dotter04- Ja, han är jättecharmig men rösten håller inte.
Dotter04:
"Och jag som tycker att Danny är såååå charmig..."
Jepp!
Andrundrun:
Rösten har inte hållt nu för att han varit förkyld. För 2 och 3 veckor sen var han ju jättebra!
Petre: Ja det är väl så med låtarna, att man tror att alla har hört en låt när man själv har gjort det och speciellt om det är en egen favoritlåt.
Jag kände som sagt var inte alls igen Heroes, kan inte påminna mig att jag har hört den. (Fast det kan jag väl kanske ha gjort, men inte lagt den på minnet.) Men däremot Felicias låt för några veckor sedan (...put some records on..-någonting) har jag hört massor av gånger på radion, medan många andra skrev i tråden att de aldrig hade hört den förut.
Johan sjunger inte alls falskt! Visst, någon ton kanske man har hört men hans problem är att det låter osäkert och svagt ibland + att rösten sprack en gång i fredags. Detta är naturligtvis inte bra men bara han kan tuffa till sig lite tror jag han kan bli grym! (kan nog ta ett tag tyvärr...)
Danny rules!!!
Så här vill jag ha resultatet:
1: Danny
2: Markus
3: Cissi
4: Erik
5: Johan
6: Felicia
Hmmm...även musiköron kan precis som baken vara delade då....har hört Johan på musikskolan i Vänersborg och då sjöng han som en ängel, jag tror pressen är för stor för honom den lille stackarn!