• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • dotter04
    numberone skrev 2006-10-29 12:19:01 följande:
    Är det bara jag som uppmärksammat Markus rörelsemönster när han sjunger Kolla in handen som han inte håller micken med, han knyter knäven och tar i med den på något sätt....sträcker den uppåt när han sjunger höga toner och sen lite mer neråt när det är lägre toner... hihi, kan inte sluta titta på det nu när jag sett det... men oj vad bra han sjunger!! drömmer mig bort varje gång!
    Jo, jag har också lagt märke till det men eftersom han sjunger så bra så ser jag liksom förbi det litegrann... Flört
    Ireth of Dorthonion skrev 2006-10-29 12:31:33 följande:
    Allvarligt talat, vad är det som är fel?? Hur kunde Linda åka ut, hon var ju bland de bästa i fredags!? Och hur länge ska Cissi hålla sig kvar???Heja Markus säger jag bara! Han är klart överlägsen alla de andra!
    Jag håller med dig, jag undrar också... Fundersam
  • Sexymala

vet inte riktigt om ni bara diskuterar Idolerna här, eller om man får tycka till om våra "kära" komentatorer.. !?!
    De är såå värdelösa!! Finns det någon som håller med?

"Och hur tycker du att det känns att höra detta från jurryn då?! Medan idolerna 5 sek efter att de blivigt kritiserae står o ska svara på detta inför alla tittare. VARFÖR? Klart att de ska klara o ta kritik, men det va som Felicia sa: "Jag får hem oh kolla på det och se om jag håller med"
    Vad ska man säga?
    "Jag, de har såå rätt de i jurryn. Jag ÄR värdelös och Jag borde inrikta mig BARA på det som jurryn säger?"

Jag irriterar mig på dem varje vecka, speciellt Sanna. Värdelös!!!

I övrigt tycker jag att årets Idol inte nått upp till de förra nivåerna än iaf. Och stylisten tar bort ALL personlighet i dem!! Linda tycker jag försvunnit helt. Den Linda man såg på audition var INTE samma som åkte ut i fredags... Alla har blivigt så mycket stelare. INgen vågar riktigt släppa. men kanske har inte "rät" låt dykt upp än...
    TYCKER JAG!

Vad tycker du om det med komentatorerna, Sanna o Mogge??

• Status Mamma

Little miss pressy: Det är ju tema varje fredag och i fredags så var det ju dem mest sjungna låtarna under idol audition. Kan hålla med om att Danny valde helt fel låt, jag tycker han har gjort det ett flertal ggr. Han ska inte sjunga fjant låtar och så precis som nån annan sa borde han ha bad-boy image.

Håller med till 100% att Idol borde skaffa sig en bättre stylist.
    Såg inte klokt ut med kofta på Erik i fredags. Även Danny hade det för några fredagar sen. Och Linda pssade inte alls i så rött läppstift som hon hade i fredags.

Saknar liv på scen, det verkar som dem inte får lära sig att röra sig på scen öht i år.

• dotter04

Jag tycker INTE att Sanna och Mogge passar som programledare, vet inte om det är rätt plats för dem faktiskt. De verkar oförberedda med sina lite lama frågor, samtidigt har de antagligen förberett sig som sig bör. Men men. De känns lite för naiva för mig.

• Sexymala

dotter04:
    Precis. De passar helt enkelt inte. De känns.. onaturliga...

• Betty2

Jag tyckte inte att programledarna förra året var särskilt bra heller.

Sedan har jag alltid tyckt att själva upplägget (speciellt när man får veta rösterna) är lite "irriterande", men jag förstår att de måste göra så för att det är samma i alla länder. (Det är liksom en del av programidén och de får ju inte ändra på det.) Då menar jag detta med att de säger t ex "Markus... I kväll sjöng du ... Peter tyckte att du var bra/dålig/etc.................(jättelång paus)..........tittarna håller med - du sitter säkert!" osv osv. Just detta moment kändes extra löjligt förra året när de programledarna sa det på exakt samma sätt som Peter och David hade gjort året innan.

• giftgrodan

åh det håller jag med Betty2 om. Det känns naturligare när de gör det i amerikanska Idol. Tycker att programledarna inte är så bra, men inte sämre än tidigare omgångars programledare. Jag tycker däremot att det har varit tråkiga teman i år; mycket roligare när själva låtarna har en röd tråd (Som "rock"). Det vore kul att ha exemelvis Abba som tema, så att alla låtar var av samma artister. Jag tycker dessutom att de borde sjunga mer än en gång på svenska...

Jag trodde nog att fler av deltagarna skulle "växa" mer under tävlingens gång än vad som varit fallet.

• numberone

Tacka vet jag Fame Factory, där hände det vekrligen grejer med artisterna....

• Betty2

giftgrodan: Ja, jag tycker oxå att det har varit får tråkiga teman i år, eller rättare sagt att det inte har varit tillräckligt stor skillnad mellan olika teman. På "min idol", "Låtar från 2000-talet", och "favoriter från audition-turnén" har de ju kunnat välja i stort sett samma låtar. Tidigare år känns det som att det har varit fler olika teman, och större variation från vecka till vecka.

• AW76

Efter den här katastrofala röstningen har jag lust att bojkotta programmet, men jag vet att jag kommer titta på fredag ändå

Men att Linda åker före Johan och Cissi - det är inte sant!!!

Johan sjöng ju så falskt att det var plågsamt att höra. Han MÅSTE ut nästa gång!!!

Svar på tråden Idol del 2