• Apif la deuxième

"knulla"

Jag tycker det är ett bra och beskrivande ord, vad tycker ni?

De flesta på FL är mödrar, alltså borde samlag inte vara nåt obekant för er. Därför förstår jag inte varför folk är så känsliga för samlagsord. Ryser ni om ni hör folk prata om att de knullat/bonkat/gökat/blivit påsatta?

Är det bättre att man skriver para sig/ha samlag/ha sex/"mysa" (fan vad jag hatar det ordet!)?
    Ska inte vuxna könsmoga människor vara mogna nog att se att det finns flere olika ord för att kopulera, fornikera, you name it.
    Varför bli upprörd över att någpn skriver "knulla"?

• Svar på tråden "knulla"
  • getingmidja

malin ulrika--> Vem har stämplat knulla som "fult" ord?
    Klart man knullar den man älskar...ursäkta språket.

• Koff

...eller älskar den man knullar! Ibland iaf.

• Keyser

fantastisk tråd!!! knulla är bäst!hahahahahahahahaha

• Apif la deuxième

Knulla kanske varit fulstämplat tidigare, men tiderna förändras.

• fru vanheden

Knulla gör jag ibland med min man...Men inte varje gång..
    Knulla är vilt, rått, häftigt och hett...
    Annars har vi sex..

• malin ulrika

Apif la 2ieme,
    jo jag fr erkänna att min svenska är 11 år gammal, utvandrade då och helt klart så fastnar man i det gamla språket. Jag fattar t.ex. inte alls vad folk menar om de säger att nått är "fett"...

Hel off topic, men lite kul var det när jag besökte en svensk dam här för översättning av ett dokument, hon kom nog hit för en 30 år sedan gissar ajg, och jag kunde inte sätta fingret på det, men det kändes konstigt att prata med henne. Antar att hon pratade svenska anno typ 1966 eller så...

• xxmeyaxx

Är du i farten nu igen, apif?
    Jag kan inte hålla med dig ner. Jag säger "knulla" och ser inget fel med det.
    Det är ju det man gör! Samma sak med "fitta" och "kuk" också.

En rörelse i ögonvrån.
  • malin ulrika

xxmeyaxx,
    men inte använder du väl ordet "fitta" om du pratar med din gynekolog, eller om du pratar med din 5-åriga dotter...?

• xxmeyaxx
    Tigger is a she skrev 2006-11-01 21:29:24 följande:
    Jag blir inte särskilt upprörd över att någon skriver knulla.Däremot förknippar jag det uttrycket med lågutbildade och korkade människor som inte gjorde annat än söp och låg med folk till höger och vänster för att de hade dåligt självförtroende. Alltså använder jag inte ordet själv.Bonkat är ett uttryck killarna använde när de pratade med varandra om vilka ligg (lättfotade tjejer de egentligen inte vill veta av nyktra) de hade i helgen.Blivit påsatta - ännu ett uttryck som klientelet jag beskrev ovan använde sig av. De omogna och fulla killarna sätter på eller spänner på den där äckliga och fula bruden som i sin desperation efter närhet låter sig bli påsatt.Gökat är väl lite kul, men rätt opersonligt.
    fel att vara lågutbildad?
    En rörelse i ögonvrån.
  • agtiwi

Jag har inga problem med vad andra använder för ord. Jag använder det ord jag finner lämpligt precis som alla andra. Var i ligger problemet att inte alla tycker lika? Så är det och kommer alltid att så förbli!

Svar på tråden "knulla"