• Apif la deuxième

"knulla"

Jag tycker det är ett bra och beskrivande ord, vad tycker ni?

De flesta på FL är mödrar, alltså borde samlag inte vara nåt obekant för er. Därför förstår jag inte varför folk är så känsliga för samlagsord. Ryser ni om ni hör folk prata om att de knullat/bonkat/gökat/blivit påsatta?

Är det bättre att man skriver para sig/ha samlag/ha sex/"mysa" (fan vad jag hatar det ordet!)?
    Ska inte vuxna könsmoga människor vara mogna nog att se att det finns flere olika ord för att kopulera, fornikera, you name it.
    Varför bli upprörd över att någpn skriver "knulla"?

• Svar på tråden "knulla"
  • mala78

säger aldrig k*****, tycker ordet är vulgärt. Bryr mig inte om andra vill säga det dock, är upp till dem.

• Majälva

Cashew,
    jag håller ungefär med om beskrivningarna, men att älska även kan vara passionerat, inte bara försiktigt. Men jag kommer faktiskt inte på ett bra ord för det, som inte antingen känns vulgärt (knulla), kliniskt (ha samlag), tråkigt (ha sex) eller för smörigt/överdådigt (älska) ...

Smurfan 81,
    ja, de flesta tycker nog att "snopp" är vad småpojkar har. Jag får ses som udda i det fallet, de är helt okej. Det är bara så lätt att säga det, tar inte emot nånstans, men det gör orden "kuk" (vulgärt) och "penis" (eh, fånigt på något vis, _för_ korrekt eller nåt).

• Majälva

HelenB,
    "Trodde bara det var 14-åriga tonåringar som klottrade k-ordet på husväggar faktiskt.. "

• Smurfan 81

Kan säga snoppen ibland, men kuk känns porrigare tycker jag! Och jag vill vara porrig när vi ska ha sex (observera, inte bara när vi knullar ).

• Lamilla

Jag föredrar säga 'ha sex'. Knulla låter lite för vulgärt i mina öron när det gäller min partner och mig själv...men andra får gärna knulla

• HelenB

Av ngn anledning är jag med på "cock".. men k*k? ;p Tänker på... vet inte...dåliga porrfilmer från 70-talet?

• Majälva

Smurfan 81,
    ok, men jag tänkte mig i mer offentliga sammanhang, som bland vänner, hos doktorn, i trådar på FL, osv, inte med sin partner under het älskog. Men ska jag vara ärlig - och det är jag - så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska säga till maken om makens ... eh ... stake, när vi har sex.

• klubban24

Det här är en himla roligt tråd faktiskt =))

Tror dom flesta använder olika benämningar på saker beroende vilket sällskap o situation man är.

Skulle inte, om jag nu nån gång skulle disskutera det med en läkare, säga att sambon knullar mig eller stoppar sin kuk i min fitta, känns inte helt ok då=)) om ni fattar...

Mina barn är inte stora så jag pratar inte om sånt med dom.
    Med mina vänner däremot säger vi knulla, kuk osv för att vi har sån jargong helt enkelt.

Det är så synd att dessa ord har blivit skällsord.
    När jag o sambon pratar säger vi iallafall knulla o kuk =)) Men såna är vi. =)

• Keyser

Majälva; har jag någonstans skrivit att jag pratar k*k och kn*lla med föräldrar och mina barn?? Tror inte det men däremot vet jag att jag inte skulle använda penis och samlag för just de orden skulle göra det hela abstrakt och onödigt fakta tramsigt! Knulla och kuk kan jag däremot säga till mina väninnor!!

• Anna Paulita

Jag tycker knulla är ett fult ord, ha sex tycker jag är bra, att "mysa" är förskräckligt, avskyr det uttrycket.

• Mini mE m Minisarna

Jag tycker att knulla är ett jättebra ord...inte i barns öron kanske? Men annars helt ok!
    Men nåt ord jag verkligen stör mig på är "NUPPA".

• Hallonpaj

Mysa är något helt annat, som inte har med sex att göra! Myser gör man med barnen i soffan, har fredagsmys eller "popcorn-mys".

Jag bara ryyyser när jag hör ord som mysa, kramas etc användas som omskrivning för sex.

Knulla är ju rätt vulgärt och fjortis-aktigt, men inget kan vara värre än "mysa". *s*

• isisisis

Jag använder inte ordet knulla.Jag tcker det är för vulgärt i min smak.
    Jag använder älska.Är det sex utan kärlek säger jag bara sex.

Svar på tråden "knulla"