• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Mi Amore

Lillskruttet: ja verkligen, nu när "alla" andra går hem så börjar du, måste kännas knepigt. Hoppas det inte är allt för jobbigt på ditt jobb!

• Cella

Hej alla pigga, eller snarare trötta blivande eller nyblivna mammor.
    Inatt provade jag en extra stor fyrkantig kudde, kanske hjälpte lite, vaknar stup i kvarten och i mellan dvalar jag bara. När jag väntade W så sov jag bra nästan hela tiden, skumnt.

Angående barnens vistelsetider på förskolan när man fått syskon så tycker jag att allt verkar luddigt. Dels har det inte gått ut ngn information till personalen på förskolorna, dels vad finns det för ekonomisk vinning? Att barnet äter lunch eller? Eftersom jag själv jobbar som förskollärare så vet jag att nästan alla förskolor har full personalstyrka fram till 14 då den första går hem, och vid 14 så hämtar man ju ändå.

Hoppas verkligen inte detta knäppa förslag går igenom, fattar som sagt inte meningen med det hela.

Blir det ngn träff i veckan?

• Delphia

Hejsan alla glada. Idag började vår nya vardag. Kevin ska vara på dagis måndag till torsdag mellan 9 och 14 så jag och Cassie får hitta på lite annat. Idag och någon dag till kommer jag att försöka få morgonen att fungera bra innan jag lägger in mer planeringar. Men är det fika på g så hänger jag mer än gärna på så länge allt klaffar.
    Är det någon här som vet om man kan ge bröstet före ersättning varje mål med enbart ersättning på nätterna? Kan det skada den lilla produktion jag har?? Skulle ha ringt bvc idag men var då inte hemma.

jordnöten - stackar hoppas allt löser sig snart.

• Smilla 78

Nu är rummet snart klart! Sängen är är monterad, madrass, kudde, spjälskydd och mobil på plats. Idag ska hyllan upp, men den är så stor och tung så min man får hjälpa till när han kommer hem. Sen är det bara sköt bordet som fattas men det skulle komma in denna vecka.

Måste säga att det är riktigt roligt och mysigt!

Vi får en kille 21 februari
  • Aran

Delphia

Jag ger först bröstet/brösten sen ersättning. Var på BVC idag och jag ger ju inte ersättning på nätterna, men hon tyckte att jag skulle börja med det. Annie äter och snuttar ganska mycket ibland på natten och för att hon ska få i sig det hon ska och för att jag ska få sova mer så tyckte hon att jag skulle ge tillägg på natten också. Så det borde du kunna göra

• Delphia

Aran - Ja det låter ju som ett bra alternativ. Jag ger tillägg varje mål i olika doser beroende på hur mycket prinsessan vill ha. Men jag tänkte ge mig helt å hållt an till ersättningen på natten för att få lite hjälp från karln här hemma.

• Aran

Delphia

Mmm hjälp av karln ja.. Min har nog inte varit uppe en natt . Han jobbar ju på dagarna så det känns lite tjaskigt att dra upp honom när han ändå ska upp o jobba.. Eller har jag fel inställning?? BVC tyckte att han skulle gå upp ibland på natten o hjälpa till så att jag också fick sova.. men det känns lite knasigt?? Jobbar din karl, eller e han hemma? Hur mycket ska man dela egentligen...

• candyheart

Jo, att få sova ordentligt kan också öka produktionen av mjölk, så det är nog inte helt fel att ge lite ersättning på natten, då kan du ju pumpa ur lite på morgonen och ge följande natt, så gör jag varje dag, eftersom hon har lite kolik, måste vi ge flaska på kvällen/natten, då pumpar jag ur sprängfyllda bröst på morgonen. Ibland får hon ju ersättning. Men jag vet inte om min mjölk är pissålig, vi var på barnakuten inatt för att Meja var dålig, då vägde de henne, hon har typ gått upp 100 gram på 3 veckor. Får väl se vad de säger på BVC.

• Delphia

Aran - Vi har talat om det hela och han vill hjälpa och mysa på natten men kanske inte varje natt. Jag har sagt ett par nätter i veckan kan vi ta varannat mål eller så. Då får vi båda vara uppe och mysa och sova. Jag tillhör även de som vet att när jag kommer jobba och vårt barn fortfarande äter nattetid så kommer jag gå upp och mata. Därför begär jag det utav min man nu. Det är ju även hans ansvar. Annars blir jag supertrött under dagen för då finns det ingen tid för vila hemma.

candyheart - jo det är ett bra alternativ men jag tror inte jag har så mycket att pumpa ut.. utan jag får väl vänta till nästa mål så att säga. Du har tur som får ut så pass mycket. Båda mina barn har jag fått gett förrätt och sen ersättning. Känns lite jobbigt att inte kunna ge så det räcker men vad kan man göra när naturen inte vill det som jag vill. Hoppas det går bra för er att hitta en lösning så hon kan börja öka mer. Håller tummarna för er.

• babycat

Hej alla!

Åh jag är så avundsjuk på alla er som har fått era små, jag är så less på att vara gravid nu. Har sådana fogsmärtor om nätterna så man inte kan sova och har svårt att gå om dagarna. Dessutom är jag sjuk för andra gången sen veckan innan jul...jag är helt slut. Ändå måste man upp på morgonen för att cykla iväg med sonen till dagis och sen hämta också...

Ni som har flera barn...hur har de reagerat på den nya bebisen?
    Min lillkille ska strax efter att bebisen har kommit fylla två...

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3