• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Smilla 78

Candyheart: Vad läskigt, hoppas hon mår bra nu

Vi får en kille 21 februari
  • Valaina

Angående dagis....På alla dagis (/fritids) i västerås jag jobbat på då jag var med i vikarieförmedlingen (ca 10 st ställen) så fick de barn med föräldralediga mammor/pappor vara på dagis 9-14. Och det för att om alla föräldrar skulle bestämma egna och olika tider så skulle den vanliga verksamheten bli lidande då man skulle göra något, till exempel på utflykt. Det tyckte fröknarna var den bästa lösningen. Det är ju ändå för lite personal på dagis så om föräldrar skulle bestämma helt själv över tiderna så skulle många komma precis innan lunch och det blir mycket mer strul för de andra barnen när det hela tiden kommer och går barn.
    Jag kan ju hålla med om den motiveringen faktiskt.

Men att de skulle minska tiden till 3 timmar låter ju skitdumt. Man skulle ju knappt hinna hem efter att ha lämnat innan man skulle behöva gå iväg igen.

Nu har ju jag Minja hemma, men för er som inte har era barn hemma hos er kan jag förstå att det blir lite körigt med hämting och lämning.

Däremot tycker jag att det är tveksamt att man ska få vara på dagis(/fritids) när det är "sommardagis" om man är hemma.

Minja och Elis mamma
  • atelli

Den ekonomiska vinningen på att ha färre timmar per dag för förskolorna blir väl att man inte behöver ha så mycket personal. Om en del av barngruppen slutar vid elva så behöver man inte personal till 14... Och en baktanke är säkert att många kommer att resonera att det inte tjänar nåt till att ha barnen 3 timmar per dag och har syskonen hemma istället.

Detta är som sagt första dagen med en bebis o ett tretimmarsdagisbarn och maken på jobbet drygt heltid. Det känns i kroppen...

• Cella

Godkväll,
    Valaina: Håller helt med dig att barn med syskon hemma ska få vara hemma vid lov. Det är ju inte så att man inte vill vara med sitt äldre barn, tvärtom. Men jag tror att de äldre barnet mår bra av att få behålla sina kompisar och den nya bebben och mamman kan ju behöva lite egen tid tillsammans.

• dillon

Hej på er!

Oj då har missat helt det där med ändrade dagistider, hmm! Få se om det blir ett beslut eller inte då! Jag vill gärna att Isabella ska vara på dagis 5 timmar per dag. Hellre då 3 dagar i veckan om totaltiden dras ned, annars känns det som det blir väldigt korta dagar...Men i många kommuner är det ju 3 timmar som gäller och man får inte själv bestämma hur timmarna ska läggas. De dagar jag slutar tidgare och hämtar henne vid 14 så brukar hon aldrig vilja gå hem, alla kompisar är kvar och de leker som bäst...Men hon blir ju 4 år också, har verkligen lekbehov. Jaja tiden får utvisa hur det blir!

Nu börjar det kännas att magen växer. Ryggen gör ont och jag är dötrött på kvällarna efter en hel jobbdag. Men målet närmar sig sakta men säkert dag för dag. Idag är det "bara" 4 veckor kvar att jobba!!

Cella: Sover inget vidare jag heller, ont i höfterna, behöver kissa, får kramp i benen. Vet inte hur många gånger jag är uppe per natt...+ att Isabella är inne i en drömperiod och vaknar på natten och kommer in till oss....Kasnke därför man är trött

• Trikarn

Fika??? kvällstid UTAN barn ( med babysar såklart , men jag vill ha lite Korallfri tid innan nästa kommer)....

• Mi Amore

God morgon! Fika låter trevligt, men vart? Förslag?

• Deighthon

Min dator har vägrat i npgra dagar så har ej kunnat vara inne och läsa och det har skrivits MASSOR-kul!
    Ändring av dagistider......usch och fy...hoppas det inte händer på ett bra tag!!!!! Det är inte förrän nu när Liam börjat dagis som vardagen har lugnat ner sig här hemma och Tilly&jag får lite lugn&ro och vila..ha..ha.. Håller tummarna att förslaget inte går igenom!

Jordnöten-stackars,stackars dig!!!!! Tänker på dig och skickar massor av styrkekramar åt ert håll!!

Sol och bad - ska ringa angående babysim idag....har helt glömt det!
    Jordnöten- vill du också hänga på oss en vardag el ska ni ta helg så Anders kan vara med?

• Längtande Lina

Lellen, babysim kostar 700kr för 8ggr

Mamma till underbara Milton, 061203
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3