• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Valaina
    Jordnöten--> Tänker på dig, usch vad jobbigt att vara dålig när man som minst vill det! Hoppas du mår bättre snart!

LL--> Nej vi får inte min kompis som ledare på babysimmet, men hon visste vem det var som hade det på fredagar och den tjejen var bra enligt min kompis. Hon skulle ringa mig idag...hoppas hon inte glömt bort mig...Förvånad
    Minja och Elis mamma
  • Längtande Lina

Valaina, hoppas hon hör av sig då!!!!

Aran, hoppas att Annie har gått upp som hon ska

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Mi Amore

Idag va sista dagen på jobbet! Skööönt! Mina fötter är såå glada nu. Ska va skönt att få va hemma några veckor och vila upp sig och pyssla innan lillan kommer

• Längtande Lina

Mi Amore, vad skönt... Man kan behöva vila upp sig lite... Man behöver ju all ork man kan få när det väl är dags

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Mi Amore

Längtande Lina: Ja det ska bli skönt! Känns lite små elakt mot min nya chef som börjar imorgon, det första han hittar när han kommer till jobbet äre en lapp om att jag ska va mamma ledig men men

• atelli

ang dagistider, på vårt dagis får vi inte sätta våra 15 timmar som vi vill. Det är 07.45 till 10.45 som gäller, inte en kvart åt nåt håll om man inte har "mycket goda skäl" (bor i Hallsta kommun som endast har 15timmars).

Vi har tänkt komma igång med vårt nybygge och kommer då att bo i Västerås kommun, hade såååå sett fram emot att få 5 tim/dag till stora killen som verkligen supertrivs på dagis. Men nu verkar det som att det inte blir så heller på nya stället....

Idag är första dagen på dagis för Adam och det ska bli "intressant" att se hur dagens rutiner kommer att fungera...

• Flink

God Morgon!
    Läser om ni som ammar och inte ammar. Jag har jätteångest inför ammningen denna gång.
    Det var jättejobbigt sist med sonen. Tror jag höll ut i ca 2 månader och sedan började jag med ersättning.
    Vet inte riktigt hur det kommer fungerar denna gång. Ska i varje fall ge ett försök
    Men amningen väcker starka och ångestfyllda minnen hos mig...

Mi Amore: Visst är det skönt att vara ledig?! Man behöver det! Är nu också ledig fram tills liten tittar ut!

• Mi Amore

Flink: Ja det är skönt! Känns bra att kunna va hemma och dega, fixa och vila! Känns ju som att det kanske inte blir så mycket sånt när lillan är född

• LillSkruttet
    Mi Amore: Härligt att få pyssla lite hemma i lugn och ro nu förstår jag. Glad Hmmm...känns så bakvänt att gå tillbaka till jobbet den här veckan, efter sjukskrivningen. Fundersam Vill också gå hem "för gott" nu....men 3 veckor på 50% är det som är kvar innan jag går hem med HP, så jag får väl stå ut.
    BF 15 mars 2007
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3