• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Delphia

Ok... men bredbar fyller den verkligen barnvagnar och sånt?? Jag vet inte om jag är själv med barnvagn men jag har erfarenheter av Bredbar sedan tidigare med fler än 2 barnvagnar och det blev trångt som attan.

• sol och bad

Delphia- I så fall tar vi Hong Kong istället?

Stämmer listan nu eller?

lunch Fre kl.:12.00 på Hong Kong

Bea + Fabian
    Ramona + Cassandra och Kevin
    Jennie + Wille
    Malin + Elis

• Delphia

sol och bad - Mja om det är ok för alla er andra.  Det finns ju gott om plats att sitta vid fönstrena. Då blir vi några iaf... Hoppas på mer nästa gång och att jag har turen att få lite "egen tid" med prinsessan. Inte för att jag klagar på att ha grabben med mig men det blir mindre tjat då. Hon är ju inte så talförd på det sättet än. tack och lov *fniss*

• Cella

Godmorgon, jag tar bort mig från listan. Ärligt talat så känns det lite motigt att luncha med en vild 2 åring och vara höggravid. W finner inte så mycket nöje med att vara på stan.
    Nästa vecka är jag jättegärna med, då får man möjlighet att sitta o lugn och ro.

Kan vi inte boka in en ny träff nästa vecka? Då kanske fler kan komma.

Ha en trevlig lunch.
    Bea + Fabian
    Malin + Elis

• sol och bad

Hej tjejer

Jag måste oxå tyvär stryka mig från lunch, Jag e ledsen eftersom jag hade sett fram emot lunchen idag men imorse vaknade jag med ont i örat. när jag försökte titta efter i örat såg jag blod i örat, Ringde till vårdcentralen och sköterskan sa att jag måste visa örat till en läkare. Fick tid 13.45. Typisk...

Ha en trevlig lunch.
    Malin + Elis

• Delphia

Hejsan alla glada... ser att det inte blir många kvar. Kanske lika bra att ta det nästa gång istället då.
    Hoppas alla blir friska snart.

sol och bad - Stackare. Jag har själv gått igenom detta och hör nu nada på höger öra förutom min egen röst och ett evigt tjutande. Hoppas ditt går över fort.

Själv blev jag ledig från min älskade 5-åring. Min plastpappa skulle ta med honom med sina mindre barn till myrstacken så jag har en lugn dag framför mig med Cassie som sällskap. Vad skönt. Säger jag nu iaf. Kommer nog inte säga samma sak om ett tag. *fniss*

Ha det gött alla glada själar

• sol och bad

Delphia- Ett evig tjutande? nu blir jag riktig orolig.

• Längtande Lina

Idag kom Miltons mormor och morfar och ringde på dörren vid 10.40, de ville ta ut Milton på en promenad så att jag fick vila lite...De var ute i 1½ timme, så otroligt skönt det var

Däremot ska jag sluta amma eftersom det har strulat så länge nu. bvc tyckte jag var duktig som hade stått ut i ca 5 veckor i alla fall... Och jag måste ju pumpa ut lite nu så att jag inte får mjölkstockning, så lite till bröstmjölk kommer han att få....Måste säga att det känns som en sten som lyft från mitt hjärta...jag har verkligen inte mått speciellt bra under amningarna....

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Mi Amore

Längtande Lina: Skönt att du får stöd av bvc tanterna, annars har man ju hört skräck historier om att dom skulle va helt galna och vägra låta folk sluta amma. Kan man inte kan man inte och varför göra nåt man mår dåligt av, tilläggen är så bra idag och vad många borde förstå (tanter) är att det är bättre nu är för 50år sen när dom fick barn

• Längtande Lina
    Mi Amore, precis! Jag var livrädd att bvc tanten skulle skälla på mig och tvinga mig att förtsätta försöka amma...men hon var jätte mån om mig. Sa att det viktigaste var att jag mådde bra och hon tyckte det hördes på mig bara jag pratade om amningen att jag inte mådde bra... Och det hade hon rätt i för efter att jag hade pratat med henne så kände jag mig så mycket gladare och på bättre humör! Så jag är så tacksam att vi har fått en sådan bra bvc tant
    Mamma till underbara Milton, 061203
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3