• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Valaina
    LL--> Ja, vad skönt att hon inte prosade! För det är ju bra att amma men inte till vilket pris som helst! Förresten, jag har nog fixat in mig på babysimmet som ni bokade in er på. Min kompis jobbar på löga och skulle kolla upp det. Tyvär åker hon till Thailand på långresa, så vi får inte henne som ledare, men hon sa att hon som har fredagar 16:30 är jätteduktig och bra. Så det låter ju toppen! Visst var det vecka 11 det började?

Medicinen verkar fungera bra förresten, Micke har inte behövt gå ut med vagnen och "söva" honom på evigheter känns det som. Nätterna börjar bli bättre och bättre och han äter skitbra och somnar om på direkten! Det blir välbehövlig sömn även om den blir avbruten.
    Minja och Elis mamma
  • Längtande Lina

Valaina, vad härligt att medicinen funkar så bra! Det måste kännas skönt för Micke att slippa ut och gå mitt i nätterna!!

Japp, fredagar kl 16.30 vecka 11 ska vi börja!! Är din kompis som jobbar med babysim lärare eller? Det låter bra att det är en annan bra tjej som har kursen i alla fall

Mamma till underbara Milton, 061203
  • atelli

Jag måste bara berätta om ett "illavarslande" besked som min BVCsköterska berättade om. Tydligen ska Västerås Kommun ändra timmarna för 25-timmars regeln för föräldralediga o arbetslösa, ändras till de 15 timmar som är lagstadgade. Anita sa att det inte var beslutat än men att hon "hade det från säker källa".

• Cella

Atelli: Jag hörde om förslaget för ett tag sen. Förhoppningsvis så tar det ett tag innan det går igenom. Annars får man hoppas att man kan koncentrera timmarna till 3 dagar. Annars så är det ju bara att gå dit och sen tillbaka. Jag tror det beror lite oå vilken förskola man har och hur "sammanarbetsvilligg" personalen är.

Någon mer höggravid som vaknar typ hela tiden på nätterna och har svårt att somna om? Några tipps? Är ganska trött på dagarna som det är nu.

• Tre solstrålars mamma

Hej tjejer!

Synd att det inte blev av någon fika för er. Ni får krya på er snabbt ni som är sjuka!!!

Profylaxkursen i Sthlm var en riktig höjdare Vi är supernöjda!!! Makens kommentar efteråt var -Jag förstår inte hur jag skulle klarat av att vara en bra stöttning på förlossningen om jag inte hade gått den här kursen.
    Och min kommentar är -Nu känner jag mig mycket tryggare inför förlossningen och väldigt mycket mer laddad

bf 26/1-2007 (v38)
  • jordnöten

Hej allesammans!

Har varit in och läst här då och då, men inte skrivit något på lääänge...

Var ju kravlig redan under slutet av graviditeten, men dessvärre så har inflammationerna i lederna, musklerna och blodkärlen blivit sämre och sämre sedan grabben föddes. Så har sådan värk att jag är sängliggande halva dagarna och klara inte av att ta hand om grabbarna, så sambon är föräldraledig och jag sjukskriven. Har tvingats sluta amma för att hårdmedicinera Medicinen har väl gjort det hela lite bättre, men fortfarnade är det bara skit. Har inte ens varit ute på första promenaden med lillkillen än, och han är ju 3 veckor nu.

Har i alla fall turen att ha fått en mycket nöjd son. Sover och äter, och skriker inte många minuter per dag. Har verkligen alla egenskaper som första sonen inte hade. Vi kallar honom fortfarnade för lillebror, men har två namn som vi håller på och smakar lite på om det känns rätt.

Atelli: Hoppas verkligen att den säkra källan har fel angående dagistiderna. Då är det ju nästan frågan om, om man ska ha dagisplats, för det låter stressande att hämta och lämna för så kort tid, speciellt som vi krigar på och av alla kläder jämnt.

Någon som vet om babysim grupperna börjar bli fulla? Kanske bäst att ringa och boka redan på måndag.

Hoppas verkligen att man blir på benen snart, och att det då är någon/några som har lust med lite promenader. Jag måste ju erkänna att jag absolut inte har varit så där nyttig av mig som ni andra verkar ha blivit. Har kört tröstätning i stället...Men ni får väl tjata lite på mig.

Hoppas på att kunna träffa er snart igen. Så nyfiken på alla bäbisar...och snacka bort några timmar

• Längtande Lina
    Jordnöten, usch vad jag tycker synd om dig Vilken otäck inflammation som inte vill försvinna!!!! Hoppas verkligen att medicinerna hjälper så att du blir frisk och pigg snart!! Skönt att höra att du har en nöjd son i alla fall...
    Klart vi ska ut och ta promenader så fort du mår bättre! Vi vill alla träffa dig och sonen (spännade att höra vad det blir för namn, och vilka 2 ni valde mellan)!!!

Vad gäller babaysim så sa hon som jag pratade med i torsdags att det fanns en hel del platser kvar på vardagarna, men tex den på söndagar på Kristiansborg fanns det bara några platser kvar på! Så det skadar nog inte att ringa så fort som möjligt!!!

Jag har inte heller varit någe duktig med nyttigheterna.. åt senast idag en halv kebabrulle Förvånad Men jag ska verkligen försöka bli bättre, nu har jag ju slutat amma så jag kan ju inte skylla på det heller!!!

Vi har varit på Tuna Park idag...handlade lite "normala" kläder till mig! Skönt att kunna handla annat än mammakläder Och så köpte vi nya gardiner till vardagsrummet. Vi var också på Babyproffsen i E-tuna, vilken skillnad mot Aros baby här i stan!!!!!! Vi köpte bland annat badbyxor till babysimmet...
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • Flink

God Morgon!

Jordnöten: Vad tråkigt att du mår som du mår. Hoppas det snart blir till det bättre!

Cella: Jo här är en till som aldrig får en hel natts sömn med en otymplig höggravid kropp! Är uppe och kissar minst 2ggr/natt.
    Men förhoppningsvis så går tiden ganska fort nu. Snart har vi bebis i famn....
    Å då blir det ännu mindre sömn

Atelli: Hoppas att kommunen inte ändrar till 15 timmar. Å om dem gör det får vi hoppas att man kan få slå ihop timmarna till 3 dagar i veckan.

Skulle vara väldigt trevligt med en fika/lunch i veckan. Är det någon som har förslag på dag?
    Tid och plats kvittar för mig.
    Här hemma håller vi på och ska tapetsera om i ett rum, så det är lite rörigt. Ananrs hade jag bjudit hem alla till mig!

Ha en bra söndag!

• Cella

Godmorgon,

Jordnöten: Stackars dig, en tröst är väl att nu kan det brar bli bättre. Skönt att du fått en nöjd liten kille. Hur tar Albin det?

Är också sugen på att ses i veckan, kan alla dagar.
    Ha en bra dag, vi håller på att städa ut julen, skönt.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3