• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Smilla 78

Cella: sömn är en lyx nu mera, en bra natt är jag "bara" uppe på toa varannan timme hela natten. Men rätt ofta blir det en gång i timmen eller så så kan jag inte sova alls Skrikandes

Vi får en kille 21 februari
  • LillSkruttet

Cella: Här är en till som sover dåligt. Nu har jag ju ytterligare några veckor längre till BF än ni andra som fortfarande är gravida, men jag tycker jag blivit så tung och otymplig sista 2 veckorna. Halvsitter och sover på nätterna pga sura uppstötningar, mår illa på natten (har börjat lägga en banan på sängbordet att ta vid behov), vrider och vänder mig, svårt att hitta en skön ställning att sova i. Usch....Men så är det ju ändå för en god sak, och tur är väl det, för annars hade jag nog blivit galen av detta....

BF 15 mars 2007
  • L8J

Det låter inte alls bra om de ska ändra dagistiderna. Då får man verkligen hoppas att det går att ha 3 dgr i veckan annars känns inte någon vits.

Jag skulle gärna vilja hänga med på fika nästa vecka. Jag har ju inte kommit iväg på någon tidigare.

• Aran

LL

Får man fråga vad det var som inte funkade med amningen? Jag har nämligen för lite mjölk och får ge min lilla tillägg efter nästan varje ammning. Visst är det bra att amma, tex på nätterna då jag inte behöver ge tillägg, men man ser ju hur mycket nöjdare hon är när hon har fått flaskan. Ja det är inte lätt detta ibland.. Hade tänkt att amma i 4-6 månader. Får se hur der blir med det, känns som att det blir lite lättare att ge upp ammningen när det inte funkar till 100 % .

• Lillen06

Aran: jag sa också att jag skulle amma till 4 månader men min mat räckte inte så jag ammade först och gav ersättning sen.. men tröttnade rätt fort så nu får Melvin bara ersättning och det funkar kanonbra,, han är mätt och belåten och matas bara var fjärde timme. Får sista kvällsmålet vid 19:00 och sover till 05-06:00 varje morgon.. sååå skönt.. när jag ammade så satt jag uppe hela nätterna och mjölkade och orkade inte att vara människa om dagarna,, nu mår jag bättre psykiskt..

Lycka till

Den sötaste Melvin som finns;)
  • Längtande Lina
    Aran, jag vet inte vad som var felet egentligen med amningen. Men Milton skrek oftast som besatt innan och vägrade ta bröstet under långa tider Ibland kunde det ta upp till en 30 min innan han åt...och det slet både på mig och på honom Dessutom så tog han inte mitt bröst, utan jag måste ha en sådan plastnapp över, vilket var ett väldigt kladd!!

Men jag undrar om jag hade lite med mjölk för nu när jag ska försöka få brösten och sina så går det väldigt fort tycker jag! Bvc tanten sa att det kunde ta några veckor och jag måste pumpa ut när de spände så att jag inte får mjölkstockning, men jag har sedan i tirsdags bara tömt brösten 2 ggr, en gång fick jag ut 50ml och andra gången 60ml... Så jag kan inte ha haft så mycket!!

Jag känner mig absolut inte som någon dålig mamma, jag känner ju själv att jag mår mycket bättre nu. Mitt tålamod är mycket större... Det gör ju att även Milton mår mycket bättre!!
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Tjejer, jag vet inte hur jag ska klara mig men vårat internet stängs av imorgon och vi får inte nytt fören på fredag Vi ska nämligen byta operatör och de kunde tydligen inte tajma varandra bättre än så!!!! Grrrrrr....

Så vill ni något så får ni skynda er idag eller så får ni vänta till på fredag

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Trisses2

Hejsan på er!
    Jag har också hört det här med ändrade tider på dagis så jag ringde till kommunen och pratade med chefen för placeringsassistenterna. Hon berättade att det "förs en diskussion" om ändrade tider men att inget är bestämt ännu. Hon trodde att det skulle komma ett förslag under våren som sedan skulle gälla fr o m halvårsskiftet i sommar.
    Jag hoppas verkligen att det här stämmer (att det inte blir nu till våren) för annars vet jag inte hur vi ska göra med dagisplats eftersom vi har en bit o köra till o från dagiset. Känns jättestressigt o inte riktigt veta hur det blir.

Ha de gott allihopa!

• Aran

Lillen06

Oj vad skönt att han sover så pass "länge". Känns som en lyx sov tid

LL: Usch, jag förstår att du slutade amma, hålla på att böka varje gång kan inte vara kul. Det är ju påfrestande ändå att amma. Skönt att du har en BVC sköterska som förstår dig, det är väldigt viktigt tror jag att man känner att man får stöd från dom i det man väljer att göra som mamma. Har ju hört skräckhistorier om tanterna på BVC som propsar på helammning till varje pris. På min BVC så frågade hon mig hur det gick med ammningen sist jag var där, min reaktion var att jag började grina.. . Jag har i stort sett legat och ammat hela kvällarna innan tillägget, och visst tär det psykiskt. Så hon på BVC tyckte att jag absolut skulle börja med tillägg i och med att Annie inte gick upp i vikt som hon skulle och plus att det funkar ju inte om jag skulle ligga o amma hela kvällarna, varken för mig eller för resten i familjen. Och när hon vill ligga vid bröstet hela tiden och äta så är det ju så att hon inte får i sig det hon behöver. Men nu är det mycket bättre på den fronten Så vi ska till BVC i morgon igen för vägning och hoppas att hon har gjort sin lilla vikt ökning som BVC tanten ville . Och lilltejen är nöjd o go . Och mamma med .

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3