• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trikarn

bebisar är välkomna..=) vi kan väl sätta gränsen vid ett år
    mammor måste oxå få paus ibland!

Tycker vi kan ta på ngt mysigt ställe...vi kanske skulle ta o käka mat?? typ strike ellr ngt?

• Cella

Hej, kvällsfika låter kanon. Då kan man ta det lugnt utan att passa massa tider.

• Tre solstrålars mamma
    Atelli: Vi ska minisimma med dottern. Angående bebisen så får vi ju vänta tills hon tittat ut och sedan tills hon blivit runt 3 mån Men det är Kolbäck som gäller naturligtvis!
    bf 26/1-2007 (v38)
  • sol och bad

Hej tjejer
    Hoppa satt ni e friska och glada .
    Jag mår super bra och har det mysig tillsammans med Fabian. Vi följer gärna med på n kvällsfika snart och hoppas få träffa eran fina magar och söta bebisar.
    Massor av varma kramar
    Bea och Fabian

• Trikarn

Imorgon ska vi till Öppna Förskolan på skallberget om ngn är sugen att hänga på!!

• Cella

En solstråles mamma: Från vilken ålder är det miniplask? Vilken tid/dag är det?
    Här i V-ås får de inte börja på simkskola försen de är 4.
    W älsar att gå till badhuset och har man en bestämd dag så blir det verkligen av.

Idag var jag på jobbet och avsluyade allt jobb så nu är det mycket vila fram tills bebben kommer.

• Tre solstrålars mamma
    Cella: Det är från 2-års åldern som jag förstått det. Och upp tills man får börja på plask och lek som väl är någon gång vid 3-års åldern?!
    Men sök på google på "Vallmobadet". Där finns nog all information. Jag måste iväg just nu, annars hade jag kunnat kolla upp det.
    bf 26/1-2007 (v38)
  • atelli

Det står inte så mycket på Vallmobadets sida.... Minisim är för barn mellan 2-ca 4 år. Riktigt vad som händer på minisimmet vet jag inte, vi ska på info den 31 jan.

@en solstråles mamma; ska ni på infon? Och vilken tid ska ni på minisimmet??

Babysimmet i Kolbäck kostar 570 kr för 10 ggr och då är det föräldrar och ETT barn. Har man fler barn som följer med så kostar det 670 kr för 10 ggr.
    Minisim kostar 500 kr för 10 ggr.

Så för oss blir det 1070 för 10 ggr, men det kan det vara värt!!

Jag saknade verkligen att det inte fanns en fortsättning efter babysimmet när Adam var bebis, vi gick babysim 1-3 och sen fanns det ingen fortsättning. Och att gå på eget bevåg funkade inte... Det tog nästan två år innan vi masade oss till badhuset

• atelli

Missade en fråga.... Minisim/babysim är på söndagar och den tid vi fick var på förmiddagen, ca kl 10 sa kontaktpersonen.

• Tre solstrålars mamma
    atelli: Konstigt, vi har inte blivit kontaktade ännu. Skrev upp oss på listan på badhuset och hon som stod bakom disk där då sa att vi skulle bli uppringda när de planerat tider osv. Men vi har inte hört ett dugg. Får väl ta och ringa dem i morgon, ska försöka komma ihåg iaf
    Jag hoppas det blir på fm iaf eftersom jäntan numera sover på em. 10.00 är en perfekt tid!
    bf 26/1-2007 (v38)
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3