• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Valaina
    LL--> Förmodligen...om Elis sover....he he... Om 5 minuter äter han, sen klär vi på oss och går till bussen.
    Minja och Elis mamma
  • Cella

Hejsan tjejer, fler som har trottsiga 2åringar hemma. Igår på Maxi var W precis sån som jag sa att han aldrig skulle bli. Rev ner saker la sig på golvet och skrek, vägra sitta kundvagnen.
    Som tur var så var J med och kunde jaga.
    Det är ju normalt att trottsa och han har ju alltid varit så snäll så jag antar att jag ska vara glad att ham visar lite humör.
    Men när man är höggravid så är inte tålamodet på topp, så när vi åkte därifrån så rann svetten och tårarna brände. Tur att han är världens goaste för det mesta.

Deighton:Jag struntar i tårta, det blir marrängsuiss (stavas) istället, enkelt och gått. Men tack ändå.

Igår så kom det en stor klump med slem och blod, är det slemmproppen? Hur lång tid brukar det ta tlls det kommer igång efter den släppt?

• Längtande Lina

Cella, spännande att slemisen har gått... När är du beräknad? Vad jag vet så kan det ta upp till några veckor innan bebben kommer...Men för vissa kommer ju bebben samma dag som slemmisen går... *spännande*

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Cella

LL. Beräknad till 15/2, men det gör inget om den kommer tidigare, mår verkligen inget vidare nu.

• Cella

Kom på att jag har en liten fråga.
    Hur gjorde ni med napp på BB? Vet att man ska undvika det tills amningen kommer igång.
    Med W så funkade jag som napp i 2,5 månader innan han bestämde sig för att napp var helt OK.

• jordnöten

Lillen, Valaina och LL: Det blir ingen stan för oss idag. Ante sover gott nu, och känner inte riktigt att jag orkar stressa iväg nu, för snart är det matdags också för grabben. Men fika lite för oss också

Cella: Hade inga nappar med till BB, men önskar jag hade haft eftersom han sög bröstvårtorna fulla med blåsor. Och då är man ju glad om det räcker att amma vid hunger. Men det första vi gjorde när vi åkt hem från BB var att åka förbi affären och köpa nappar,och han tog den direkt Och det störde inte amningen ett dugg.

Hoppas bebisen bestämmer sig för att göra entre snart då...Vad spännande!!!

• Smilla 78

Börjar bli less nu, har haft regelbundna värkar i två dagar nu som bara dör ut. Skrikandes Inatt höll dom på till 05. Hur länge kan man ha det så?

Vi får en kille 21 februari
  • Flink
    Smilla 78: Vad jobbigt du har det! Hoppas det blir till det bättre snart.
    Har också tråkiga eländiga värkar (förväkar) som inte sätter igång det, men hela kroppen skriker förlossning. Grymt jobbigt! Har haft det ca 1,5 vecka nu.....Fundersam

Cella: Låter verkligen som om du kommer få gosa med bebis inom kort. Köp med dig nån napp om du vill till BB.  Kan ju kännas bra att ha med. Jag kommer också att ta med napp till BB. Sen får man se om man använder den.
    Marängsvisch lät jättegott!  Räcka ut tunganBlir ju jättebra som tårta!

Ha en bra dag allihop ute i kylan!
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Mi Amore

Smilla 78: Hoppas det sätter igång på riktigt snart eller att du slipper ha värkar förens det är dax för honom att komma

Har ni sett kalla fakta reklamen????!!!! Aaaaaaaaa vilka sjuka människor! Kan man inte adoptera bor barnet istället!?

• Smilla 78

Flink: 1,5 vecka? Det ser jag inte fram mot

Vi får en kille 21 februari
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3