• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Aran

jordnöten

Aaaaaa!! . Tack, kul att du kände igen oss..

• Cella

Hejsan; nu kommer jag med en fråga igen, tycker man får så bra svar.
    Det är så att sista tiden så har jag helt plötsligt blivit helt yr, orkeslös, illamående och matt.
    Det hjälper inte att äta.
    Mina världen har varit tipptopp, nu var det nästan 2 veckor sen jag var hos BM.
    Tycker iallafall att det är jätteläskigt, man vet aldrig när det slår till.

• Deighthon

Cella - låter jobbigt! Har ingen aning om vad det kan bero på?! Kanske så att du är nära helt enkelt!!!! Jag tyckte jag var såååå trött mot slutet och kände mig riktigt hängig! Ska du till bm snart? Annars kan du väl ringa och rådfråga om du känner dig orolig.

Jag har också en fråga till er som ammar: Känner ni det som ni sitter och ammar HELA kvällarna typ???? Jag blr helt slut,tycker hon vill amma hela tiden och blir så frustrerad.Dagen slutar inte förrän framåt 23 och jag skulle så gärna vilja att hon sov för natten senast 21 så att jag åtminstone fick 1 timma för mig själv innan läggdags.....känns inte som maken och jag får någon tid att prata eftersom vi även har 3-åringen som somnar kl 19 och sen vill Tilly ha all min tid.Någon med liknande problem????
    Funderar på att ge henne flaska ikväll,och fylla den med hälften av min mjölk(som jag pumpat)och hälften ersättning så att hon blir riktig mätt.Någon som testat? Förslag/råd???

LL- Tack för puffning av Me&I partyt!

• Aran

Deighton

Så där var det för mig med Annie. Satt/låg hela kvällarna och amma. Det är så krävande när det är så, och det blir inte alls bra stämmning i familjen, för att man är helt slut. Så visst kan du ge tillägg tycker jag. Annie hade dålig viktuppgång trots all ammning så BVC tyckte jag skulle börja med tillägg . Nu efter varje måltid amming + tillägg så är hon mycket nöjdare. Plus att jag får lite avlastning när pappa också kan mata..

• oskarzakknikkis mamma

jaha då har man bf idag men ingen bebis så långt ögat kan nå!
    e sååå trött på det här... vill ha ut min skrutt nuuuuu!!!! även m det e kallt ute!

• Trikarn

baby... Inte kul att gå över tiden..men du kan trösta dig med att den kommer ut förr eller senare

• Deighthon

babyontheway - Håller tummarna att det sätter igång över helgen!!!

Aran - Tack för rådet,och skönt att höra att någon har/hade det likadant.Nu ska jag gå och lägga mig och flaskan står redo i kylen för min man att ge om nån halvtimma el nåt.Det blev 60ml av min mjölk och 40ml tillägg-hoppas det blir bra!
    Somn du säger,man mår inte bra av att 'sitta fast' i amningsläge hela kvällen,vill ju gärna räcka till till annat också.Vi får se om hon har gått upp som hon ska när jag går till bvc på måndag,tycker hon varit mycket mer missnöjd denna vecka.Hoppas det är en fas hon går igenom,eftersom hon varit så nöjd upp tills nu.

• jordnöten

Har precis pratat med solstrålens mamma och fått tillåtelse att lägga ut den glada nyheten här Lilla Lovisa gjorde entre 24jan kl 13.31. Vägde 3478gram, 50cm lång. Allt har gått bra
    STOOOORA GRATTISKRAMAR FRÅN OSS!!!!!

• oskarzakknikkis mamma

japp hoppar oxå att det sätter igång i helgen!! har som mens värk hela tiden men inga direkta värkar!!

• Längtande Lina

Grattis en solstråles mamma

Mamma till underbara Milton, 061203
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3