• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trisses2

Deighton:
    Jag håller också på o ammar för fullt på kvällarna...känns som om jag inte gör annat. Kan lätt sitta o amma i ca 45 min o hon käkar hela tiden....efter det här kan hon dessutom äta 75 ml ersättning hur lätt som helst! Snacka om att inte räcka till .
    Jag ammar bara lite på nätterna och ger istället mestadels ersättning för annars så funkar det inte för mig för hon vill äta hela tiden.
    Upplevde att det var likadant med storebror så den här gången har jag på "eget bevåg" börjat med ersättning. Pratade med BVC nu i veckan o de tycker faktiskt att det är en bra idé o ge (del)ersättning på kvällar o nätter.

En solståles mamma:
    Grattis till tjejen!

• Deighthon

Trisses2 - Så bra att bvc stöttade dig! Jag har tur att lillan sover om nätterna,vaknar bara en gång,så då ammar jag men kvällstid blir det nog lite ersättning tror jag.Man blir ju HELT slut när man får amma hela tiden plus att man inte får någon 'egen-tid' alls och det känns jobbigt tycker jag.Liam fick aldrig ersättning men den här gången blir det annorlunda,man måste ju tänka på att man ska må bra själv också,eller hur???!!!
    Det är så himla skönt att höra att jag inte är ensam om detta problem utan att någraq av er andra också upplever det som jobbigt och slitigt att få vara ständig mat-maskin om kvällarna.I och för sig blir det ju en del matning dagtid också då Tilly vill amma varannan timma!

En solstråles mamma - Stort GRATTIS till Lovisa!

• Smilla 78

Grattis En solstråles mamma!!!

Vi får en kille 21 februari
  • sol och bad

Två solstrålars mamma- Stor Grattis till Lilla Prinsessan.

• sol och bad

Candyheart- Jag håller med dig och önskar fika oxå. Det e svårt att hitta ett ställe där många barnvagnar få plats?

• sol och bad

Deighton- vi hade samma problem , Jag fick råd från bb att vi skulle dela upp oss visa nätter Då fick Niklas sova med Fabian i ett annat rum och ge honom flaska om han vaknar och jag fick tid för mig själv att läsa eller bara sova hela natten. det va super bra råd och jag va en mycket gladare och piggare mamma dagen därpå.Lycka till... en fråga angående din party: Är den bebisfri?

• atelli

En liten uppdatering om natten som varit från oss i Säby

Adam har SOVIT nästan hela natten, jag var in till honom kanske tre ggr på "förnatten" för att han var orolig men inget hysteriskt gastande!

Olle sov först mellan 19-01 (6 tim!!) och sen 01.30-05.30 (4 tim!).

Tänk vilken tur att det är sån skillnad på nätter. Undrar om vi gjort nåt annorlunda under gårdagen, eller om det bara är slumpen som avgör om Adams natt var bättre denna gång...

TACK allesammans för all support o goda råd!

• jordnöten

Atelli: Skönt att höra att det varit bättre den här natten Hoppas att det håller i sig, för det där som du beskrev lät ju fruktansvärt jobbigt för er alla.

Deighthon: Härligt att det funkade för Tilly och ta flaskan. Skönt att ha möjligheten att komma ifrån lite.

Idag har vi varit på Busborgen på fm med föräldragruppen. Så nu är man helt slut. Det är ju ett evigt passande med en vild två-åring. Som dessutom han bli övertrött tills vi kom hem och bestämde sig för att hoppa över sin sov. Så han är ju inte allt för rolig att ha att göra med just nu. Ante han var lika nöjd på busborgen som annars. Han fick hänga med på magen i babybjörnselen.

• Mi Amore

Grattis En solsåles mamma! Nu vill jag också ha bebis!

• Deighthon

Jordnöten - kul att ni testat Busborgen nu! Kan tro att Albin trivdes som fisken i vattnet!
    Vi har också haft en superdag med promenad,pulkaåkning,shopping&fika på Hälla och sen en runda på Ikea.Och Liam var inne i lekrummet både på Ica Maxi och Ikea!
    Förresten,jag tar med tårtrecept på tisdag!

Atelli - Kul att råkas idag! Härligt att natten till idag var så mycket bättre,håller tummarna att det blir lika bra i natt!!!

Sol och bad - kan tro att de flesta kommer utan barn på partyt men ammar man så kan det ju vara svårt att komma ifrån.Alltså,du gör precis som du vill om du tar med lilla Fabian eller ej,det avgör du själv.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3