• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Valaina

Jag skäms nästan att berätta det nu när ni andra har berättat om era jobbiga nätter.
    Men Elis har sovit 7-8 timmar per natt i tre under tre nätter i följd. Jag är överlycklig över sömnen. Han somnar mellan 21 och 22 och vaknar runt 05 och äter och sedan somnar om igen till 7-8.. Men det kan ju ändra sig har man hört. Men glada är vi!!!!

Minja och Elis mamma
  • Cella

Hejsan,

Deighton: Jag gav W (eller rättare sagt min sambo) 200ml till natten. Det sov han länge på. Tror i och för sig att han var lite äldre en var er lilla tjej är nu. Jag upplevde att min mjölk var tunn på kvällen. Men det var också underbart att få lite egen tid.

En solstråles mamma. Grattis till er lilla tjej!

W har åkt på andra öroninflammationen på en vecka och jag flummar fram i mina förvärkar och är allmänt sur. Men annars är det bra .

• Deighthon

Ja,problemet är ju inte att hon inte sover nätterna,för det gör hon.Brukar somna vid 22-23 och sen vakna för att ammas vid 4 och sen somna om till 06.30 och sen till ca 9.
    Men,som du säger Cella,det är ju det där med att få 'fria' kvällar....att hon kanske skulle somna vid 20-snåret redan och att man sen får lite egentid.
    Har inte gett flaska mer sen i fredags för igår kväll var det helt ok med amningen och idag har det varit bra också.

Valaina - Underbart att Elis sovit så bra,kan tro att ni är nöjda!!!!

• Längtande Lina
    Deighthon, skönt att amningen har funkat bra på kvällarna nu... Kan ju vara bra att veta att du kan ta till ersättning ibland om det skulle behövas

Valaina, vad härligt med 3 sådana nätter... förstår att du är nöjd!

Jag blev mycket nöjd och glad i natt... Milton matades vid 20.00 igår, somnade vid 20.30 i Sura, sen åkte han bil sovandes kl 22.00 och lades i sin säng direkt när vi kom hem....sen vaknade han inte fören kl 06.00 för mat, sen sov han till kl 08.00....super skönt....
    Trots detta har han sovit mycket idag också: 1 timme på förmiddagen, 2½ timme på eftermiddagen, 2 timmar på kvällen....Sen somnade han kl 20.30 nu på kvällen.... Så vi får se hur länge han sover i natt!!!
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Puffar för homepartyt

Me&I party hos Lotta, 22/2 kl 19:
    Lina
    Malin

• atelli

Hörni, hur länge får tråden vara aktiv... Var det tre månader så börjar det bli dags att fasa över till en ny tråd!

• Längtande Lina
    Atelli; japp, tråden håller sig till den 5 februari...sen måste vi ha en ny att fylla med härliga inlägg
  • Deighthon

LL - Grattis till god natts sömn....well done Milton!!!!

Min lilla vaknade två gånger i natt istället för en gång och fick då sova sista passet på mitt bröst,hon var så täppt! Sen vaknade stora killen kl 05.08.....är det ett skämt eller???!!! 3 moranar i rad nu har han vaknat innan 05.30 och det är ju bara FÖÖÖÖÖÖR tidigt!

Ska till bvc idag,har inte varit på 2 veckor och det är ju alltid intressant att kolla vikten!

• Längtande Lina

Deighthon, Milton var lika duktig idag Efter maten kl 20.00 så somnade han 20.30 och sov till 06.00 då han åt och somnade om till kl 08.45. Så det kändes underbart

Nu däremot så är han väldigt ledsen....men pappa ska ge han lite mat igen...när man bara har ätit 1 gång på 10 timmar så blir man kanske hungrig igen lite snabbare än vanligt!!!

Spännande med bvc och se hur stor lilla Tilly har blivit

• babycat

Hej hej!

Här har vi haft en kämpig helg, var tvungen att åka till förlossningen i fredags för mina värden hade blivit lite sämre samtidigt så insjuknade sonen med 40 graders feber...vilken tajming. Men personalen på BB tyckte inte att det var någon större fara så vi kunde åka hem igen...Har ju BF på fredag så bebben kan komma nu om den vill...nu är sonen frisk igen.

Usch, jag känner mig så orkeslös och hängig förstår inte hur jag ska orka föda barn också...nån annan med BF snart som också är helt slut?

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3