• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • atelli

Alltså vi håller på att tappa förståndet.

Vår snart treåring har nu "ylat" och skrikit i två och en halv timme... Han var knappt kontaktbar första timmen, efter lite "flörtande" svarade han på tilltal, men när vi tyckte att det var dags att sova så har han skrikit sen dess.

Vad F*N gör man? BVC säger att vi bara kan vara där för honom och att det troligen är syskonavundsjuka. Men till slut vill man ju nästan skita i allt och åka hemifrån.

Nattskräck? Eller bara osäkerhet över att ha fått syskon?

• Trikarn

Atelli: eftersom han är okontaktbar och det är efter kl 12 så skulle jag säga nattskräck..men eftersom han sedan inte vill sova efter uppvakandet så kanske även mardrömmar?? kanske precis har upptäckt spöken?? Jobbit det där när ingen vet lixom...

Kanske ni SKA skita i allt o åka hemifrån??? hela familjen ta en semester?? för att ta det lugnt o ha det gott?? En hotellvistelse i Stockholm med roliga besök och påpeka för lillkillen att vad roligt det är att göra saker med bebisen??

Allt jag vet är att jag ska på stan idag SJÄLV och försöka gitta ngnstans att klipp amig med två kära vänner.....KUL!!

• Längtande Lina

Atelli, usch vad jobbigt :-O JAg har absolut ingen erfarenhet och kan inte hjälpa dig, men jag ville bara säga att jag lider med dig! Det måste vara fruktansvärt jobbigt...hoppas att det blir bättre!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina
    Valaina, har ju glömt säga att jag såg din insändare i onsdags! Bra skrivet!!!
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • atelli

Jag har läst lite om nattskräck nu, men det känns inte som att det är det. Då skulle han lugna ner sej efter 3-15 minuter och det är långt ifrån de 2,5 timmar han gastade inatt.
    Han har inte sagt nåt om drömmar men visst han pratar en del om spöken, men det är mest om "snälla" spöken - typ Laban...

Det har helt klart varit en påfrestande natt. Olle höll oss uppe till drygt 12, sov 45 min till Adam började. Adam skrek hysteriskt till kl 3,30. Olle vaknade för nattmål kl 3,45. Adam gastade igen mellan 5-5,30. Olle ville ha mer mat kl 6,30 väckte dessutom Adam igen. Olle åt igen 8,30 och då hade Adam vaknat för dagen... Vill inte ens tänka på hur lite vi sovit. Och då delade vi ändå på oss och Patrik o Adam "sov" i gästrummet på bottenvåningen.

Trikarn; helst skulle jag vilja förlöpa hemmet - tror nog att min man vill samma sak...

• Aran

atelli

Hm säkert syskon avundsjuka. Min kille som är 8 år fick sig också en funderare när Annie kom till världen. Fast han är så "stor" så var vi tvugna att överösa honom med extra kärlek och uppmärksamhet! Jag tror att det är jätte viktigt att man verkligen visar dom att man fortfarande älskar dom jätte mycket fast det har kommit ett syskon. Vi vuxna vet ju att vi gör det, men dom små vet inte och behöver få känna det.

• atelli

aran; jo jag lutar mer åt att det är oro pga Olle som gör att han sover så illa. Och har ett attans humör för övrigt åxå.

Vi ger Adam så mycket tid att vi nästan glömmer Olle... Vet inte hur vi möjligtvis ska kunna ge honom mer tid o kärlek.

Vi var till barnakuten igår för att Olle har så jobbigt att andas och varken Patrik eller jag kommer ihåg riktigt när Olle började bli förkyld. Så jäkla mycket tid o ork tar storakillen att vi troligtvis inte ger Olle den tid han behöver...

Fasar över nästa vecka när Patrik ska börja jobba igen (han har VABat för att båda pojkarna varit sjuka och sen har han varit krasslig själv).

• Deighthon

Atelli - stackars er....låter skitjobbigt! Får man inte sova blir man ju helt fel direkt och sen att behöva vara vuxen&tålmådigt på det.....hm,inte lätt! Tror absolut att det är osäkerhet&avundsjuka efter nytillskottet.Man kan ju tänka sig hur konstigt det måste kännas för dem,de har ju haft mamma&pappa för sig själva hela livet!
    Liam trotsade ganska rejält de första veckorna efter att Tilly kom men nu har det blivit betydligt bättre,men ibland har han sina stunder......känner att jag ibland går ner på samma nivå som honom,alltså som en 3-åring,och det är ju INTE bra....men hur lätt är det när man är trött????!!!!
    Hoppas natten blir bättre så att ni åtminstone får sova några timmar!
    Tänker på er och skickar massor av styrkekramar!!!

Aran - Paul gav Tilly flaska,60ml av min mjölk och 40ml tillägg,kl 22.15 och hon sov till kl 04.15 så det funkade ju bra! Blir nog samma ikväll men då få rhon flaskan tidigare,typ kl 21.

• Flink

Atelli: Tycker så synd om er. Måste vara jättejobbigt. Hoppas det snart blir till det bättre. Kan tyvärr inte komma med goda råd.
    Styrkekramar till er!

Deighthon: Vad härligt att höra att det fungerade att ge flaska blandad med bröstmöjlk och ersättning. Prova er fram till det som fungerar bäst för er! Hoppas du känner dig lite piggare nu?!

En solstråles mamma: Ett stort grattis till er Lovisa!

Ha det gott allihop!

Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3