• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trikarn

Babycat: jaop..har BF 9/a och är heelt slut!
    Höll på att svimma efter en tur på stan i lördags* läskigt!*

Orkar ingenting och har ont hela tiden...Och stubinen..jag den har brunnit upp för lääänge sedan..tyvärr så hamnar Korall lite i klämm där

Gubben har dock varit hemma i en vecka pga av sin arm så jag har tagit det lugnt och har nu lite mera tålamod med min lilla dam...Som nu komme rhit med en kasse barnkläder...

vi ska gå igenom dem nu och greja lite!

ha dte bra!

• Cella

Hej, hoppas att det är bra med alla. Jag har varit på förlossningekntroll.
    Hade regelbundna värkar och de trodde att det var på gång. Skönt tänkte jag, då slipper jag åka hem.Men vad händer då, värkarna minskar massor.
    Jag var öppen 1,5cm, men de tyckte att jag kunde åka hem lika bra.Så här sitter man med smärtor och bara väntar. Det kan ju ta flera veckor. Tycker faktiskt synd om mig själv.

• Deighthon

Cella - Jobbigt! Tänker på dig och hoppas att värkarna sätter fart! Du ska se att du snart får gosa med din lilla bebis!

• Tre solstrålars mamma

Hejsan allesammans Nu äntligen har jag lite ork över och kan sitta här en stund. har lagt in foton i gallerit nu om ni nyfikna. Förlossningen var en mardrömsvariant, utdragen (1,5 dygn) med extremt täta och kraftiga värkar som dock var verkningslösa. MEN med profylaxandningen, en underbart stöttande man och underbar personal på förlossningen så gick allt vägen. Hade dock alla kanyler och dropp man kunde få så det var sladdar hit å dit men det brydde jag mig föga om i kaoset. Tre ggr var det tal om att jag skulle akutsnittas men så hände något litet mirakel i förlossningsförloppet och tack vare bm Lisbeth så kunde jag få min vaginala förlossning
    Jag kommer snart lägga upp förlossningberättelsen i min blogg-bok om ni nyfikna.

Vid krystningskedet så stannade värkarna upp litet just vid det kritiska läget och lilla Lovisa hade navelsträngen runt halsen så det blev klipp åt ena hållet och så sprack jag åt andra hållet när de hängde på magen och drog ut tjejen. Jag förlorade 1,3 liter blod och var rätt borta efter förlossningen....eller mer borta än innan..
    Så den enda besvikelsen var att vi hamnade på 86:an pga blodförlusten men annars så ser jag hela förlossningen som en stor possitiv upplevelse...dock smärtsam naturligtvis. Men jag tappade aldrig fattningen och jag å M var verkligen ett team Och även om jag har super ont där nere nu och knappt kan sitta (defenitivt inte utan kudde) och gärna inte gå så långt heller så känner jag ändå att snittet var värre!!!
    Jag kan ju iaf röra mig!!!

Lilla Lovisa är en dröm, hon är belåten, trygg och väldigt lätt skött. Inga skrik eller gråt och jag som tyckte Elli var en super enkel bebis....Lovisa är ännu enklare
    Och vad gäller storasyster så är hon superstolt och super gullig mot Lovisa. Inga avundsjuketecken än så länge. Hon hjälper även sin stackars handikappade mamma med alla möjliga bestyr som att hämta vatten till mig, kasta papper, hämta Nercing pads osv osv. 

Mamma till två underbara små tösor
  • Tre solstrålars mamma

ps. Tack så jätte mycket för alla grattis

Jag kommer inte vara här inne så mkt nu förrän det läkt lite mer där nere. Har förbaskat ont och kan inte sitta så mkt mer än ett par minuter. samma sak med att stå och gå. Men antar att det läker snabbt?!
    Längtar verkligen tills kan ta mig hemifrån och träffa er allesammans igen !!

Mamma till två underbara små tösor
  • Aran

GRATTIS en solstråles mamma. Är jätte nyfiken på bilderna ... men jag är inte inbjuden till ditt konto. Man kanske kan få sig en titt någongång

• Smilla 78

En solstråles mamma: Vilken fin liten tjej ni fått!

Vi får en kille 21 februari
  • Lillen06

Grattis en solstråles mamma till flickan,,,
    så söt så..

• Deighthon

Är så nöjd för ikväll ska jag ha min första 'ta-hand-om-mig-själv-kväll' sen jag fick Tilly.Jag ska på Poweryoga på Apalby 19.45-21 så kommer vara borta nästan 2 tim.Paul ska mata Tilly med flaska och stoppa henne i säng vid 21.Det känns så himla skönt att 'slippa' en helkväll amning hemma......usch,det där låter hemskt men ibland måste man bara få komma ifrån och vara BARA Lotta och inte MAMMA Lotta.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3