• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Lillen06

En fråga till er som har barn...

Hur får man en månads bebis att somna på kvällen? Han vill inte somna, spottar ut nappen.. sitetr vi och håller i nappen så kan han somna efter en timme eller två,, börjar blir tröttsamt..
    Sen när han väl somanr så kan han sova i sju timmar,,,

Vill ha råd och tips på hur ni andra gjort!!

tack tack

• dillon

Deighton och jordnöten: Grattis grattis till bebisarna!! Underbart!!

Lillen: När Isabella var så liten så somnade hon alltid när jag ammade henne sen lyfte jag ner henne i sängen bara!! Hon var dock vaken rätt länge på kvällarna, hon hade sin vakenperiod då. När hon blev större somnade hon om vi vaggade eller puffade lite på henne...Hoppas ni hittar på något sätt så att ni får liten attt sova!

• Cella

Grattis Jordnöten & Deighton, tror inte man kan få en bättre julklapp.
    Tänk den som fick snusa bebis, men åter igen den som väntar på ngt gott...........

• LillSkruttet

GRATTIS Deighthon och jordnöten till bebisarna!!! Skrattande

BF 15 mars 2007
  • Smilla 78

Grattis Deigthon och jordnöten

Vi får en kille 21 februari Längtar!!!!
  • Trikarn

Lillen06. Korall var som mest aktiv på kvällen. och hungrig! fram tills 01 ungefär..apjobbigt..så varje dag kl 19.00 klev jag ini sovrummet med tven på bullade upp kuddar runt henne så att hon inte skulle se tven samt ha ljus på sig, och hade aptråkigt o ammade som en toka...För att visa nu ÄR det natten...efter några dagar somnade hon vid 12, sedan 11 osv sov...nu sitter 19.00 djuuupt inpräglat hos min lilla dam...

Tänker göra likadant med nästa plutt! Visa när det är dag och okej att busa och när det är natt och det ska vara lugnt...osså tänker jag införa flska när vi kommer från BB varje kväll så att hon blir mätt...sitta o amma med såriga börstvårtor från ca 17-01 är ingen höjdare....

• atelli

TACK för alla lyckönsknigar o grattisrop!!

Idag har vi kommit hem från 86:an med våran goseklimp Olle! Vi blev kvar lite längre för att Olle hade låga blodsockervärden och vi fick vänta tills det blev lite stabilare.

Nu har vi (redan) slutat med amning så jag käkar piller mot mjölkproduktion och Olle flaskar NAN så det stänker om det!

Det är SÅÅÅ skönt att vara hemma igen!

STORT GRATTIS till alla nya mammor och bebisar!!

// Anna

• Mi Amore

Atelli: va mysigt! Olle det va ett fint namn (min sambo)

• Tre solstrålars mamma
    Deighton: Grattis till tösen

Atelli: Välkommen hem igen! Skönt att värdena är bra nu

Idag har hela familjen varit ute i skogen och hämtat gran...ja i makens egna skog då såklart Så nu är det super mysig julstämmning här hemma med granen pyntad och julklappar inunder  Nu längtar jag såååå mycket till julafton då får ge alla klapparna till lill jäntan!!! Undra just om hon kommer tycka det lika skoj att öppna dem som det är för mig att se henne göra det....*s*. Hon kommer nog ha fullt upp med att öppna en julklapp å sedan är nog hon fullständigt nöjd
    bf 26/1-2007 (v35)
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3