• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • LillSkruttet

OJoj, pust.....blir lite fundersam på vad man gett sig in på när man läser ditt inlägg Trikarn.... Flört 
    Nej, så illa är det väl inte, för visst har man förstått att livet vänds helt på ända när barnet kommer. Inget blir som det varit tidigare, men det är ju både på gott och ont. För hur underbar kommer det inte att bli att äntligen få bli tre?!  Längar sååååå!!!!

BF 15 mars 2007
  • Längtande Lina

Sol och bad, jag har en ringsjal och en babybjörn. Vi har inte börjat använt dem än...Fredrik testade babybjörnen, men Milton är för liten, han har ingen stadga i nacken än....

Charre, hej! Ok, måste skärpa mig vad gäller mat då!!!

Trikarn, tack för alla goda råd!!! Var du på coop Forum idag? Tyckte jag såg hela familjen...

Mamma till underbara Milton, 061203
  • sol och bad

LL- det kommer att bli skönt att få använda bärsele eller sjal så jag slipper bära honom hela tiden.

• Trikarn

Sol och bad: Vi började så smått med utiner vid 3v ålder, såsom pyjamas, fasta promenader och ha tråkigt vid 19 ( fast fram till 2mån så satt jag i vardagsrummet me gubben)
    sjal kan du anv redam nu-trikåsjal:)
    Lillskruttet: Nää det är underbart att vara mamma!!

• babycat

Ville bara säga grattis till alla som har fått sina små nu

• Lillen06
    Trikarn: Vilken toppenlista,,, vi har börjat med rutiner på vår lille gosse när dte gäller nattning.. som du skrev om pyamas och så.. vi börjar med det två timmar innan för vi har märkat att det tar oftast två timmar innan han somnar.. fast inte i går.. då somande han bums kl. 19:00 och sov till 05:00 sen lite mat och somnade om till 09:00 sååå skööönt.

Fast vår lille Melvin sover knappt om dagarna,,, kan slumar till nån kvart här och där.. sen kan det hända att han sover tre timmar nån dag men det är sällan,,, tycke rhan borde vilja sova mer när han är så liten,,

Ska nog ta mig en promenad så vi får lite luft.. kan behövas.. lite kallt så det är bara att pälsa på;)
  • Cella

Hej alla.
    Trikarn: Bra tipps, det är så lätt att glömma hur det var i början, nu kommer man dessutom ha en 2 åring som röjer runt.
    Rutiner är väldnas viktigt både föräldrar och barn mår bra av det. Vi kämpade hårt med W. När han var 4,5 månader så gav jag eller Johan honom en flaska ersättning till natten (tuttarna var utsugna på kvällen och den mjölk som fanns var tunn) sen sov han oftast hela natten och har fortsatt så.
    Ibland kan man känna sig elak när man kämpar på, barnen blir arga och man känner sig värdelös, men man har igen det jag lovar!

Ha en bra dag.

• candyheart

Hej allihopa, nu är ju Meja snart 6 veckor och vi har fått bukt med hennews kolik tack vare dr browns nappflaska. Hon sover väldigt bra också och vi har kört med liknande schema som trikarn från det vi kom hem, nu sen ungefär 10 dagar tillbaka sover hon från 23.00 till 07.30... hon började också på ungefär 01.00... Precis som trikarn skrev har jag märkt att ju mer man trycker i dem dagtid, ju mindre måste jag pumpa ur på kvällen för att hon ska bli nöjd! För hon måste ju ha flaska på natten och kvällen för koliken. Hon vaknar oftast vid 3 och äter. somnar snabbt om.
    Sol och bad: Alltså jag tror ingen hinner med så mycket. Tycker alla mina vänner säger att det är så här första 3 månaderna. Man måste sänka sina krav, jag gjorde det redan innan när jaf hade så ont och inte kunde göra mycket. Det blev mindre viktigt att allt är perfekt. Men man lär sig också mer och mer för varje dag. När bebisen busar på golvet är det perfekt att plocka i och ur diskmaskinen, och sådär, men allt tar sin tid.

• Längtande Lina

Har lagt in lite nya bilder på Milton

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Smilla 78

trikarn: Bra lista

Vi får en kille 21 februari
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3