• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Singhis
    Ja naturligtvis var det välling jag menar men han äter 1-årsgröten också, men inte på morgonen/kvällen. Jag körde både 8 månaders och 1 årsvällingen parallellt och blandade 50/50 i någon vecka för att vänja magen.

• Amanda

V dricker inte välling utan han äter gröt i stället.
    Det funkar jätte bra för oss och han sover hela natten

• Ninis

Vilken underbar natt! Det verkar som det går åt rätt håll. Två nätter har jag sovit 7-8 timmar i sträck utan att vakna - känns underbart!

Jag lade Engla 19:45 i går. Hon var jättetrött eftersom hon bara sovit 1 timme på förmiddagen och 45 minuter på eftermiddagen. Sen sov hon hela natten och vaknade 04:50. Gick in och stoppade in nappen och lade mig igen. Vid 05:10 ville Engla gå upp. Satte henne på golvet framför teven men hon såg himla trött ut så jag bytte blöja och sen fixade jag välling som hon fick dricka i sin säng. Tanken var att hon skulle somna om och det gjorde hon! Hon sover fortfarande. Kommer fortsätta att testa den här sömnrutinen. Vore underbart om det funkar i fortsättningen!

I går morse fick hon välling 05:30 och somnade om till 08:00. Det verkar som det är likadant i dag. Men om detta ska funka får hon nog inte sova längre pass än i går på dagen.

• Hjärtevännen

Singhis:

Härligt att du fick sova bra i natt! Nu får vi verkligen hoppas att det håller i sig... Här hemma försöker vi vänja Victor att dricka välling. Vi blandar 50/50 med välling och ersättning. Om han enbart får välling så spottar han utFundersam

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Singhis:
    Va bra att det funkar när hon sover mindre på dagarna.
    Hoppas det håller i sig!

• Ninis

I dag har Engla bara sovit en gång på dagen. Hon sov mellan kl 13-15. Nu sitter hon i J:s knä och dricker välling och sen är det dags att sussa. Hoppas dessa sovtider håller i sig.

Hjärtevännen,

Engla gillade inte heller välling när vi bytte från ersättning till välling, så vi fick oxå köra 50/50 någon vecka men sen gick det bra.

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2007-01-25 19:43:15 följande:
    I dag har Engla bara sovit en gång på dagen. Hon sov mellan kl 13-15. Nu sitter hon i J:s knä och dricker välling och sen är det dags att sussa. Hoppas dessa sovtider håller i sig. Hjärtevännen, Engla gillade inte heller välling när vi bytte från ersättning till välling, så vi fick oxå köra 50/50 någon vecka men sen gick det bra. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *

Idag köpte vi en färdig tetra med 8-mån fullkornsvälling från Semper. Han slurkade i sig allt utan att tveka..... ska prova ge honom det i morgon bitti igen. Vore så skönt att slippa ersättningen (den är även mycket dyrare än välling).

Victor somnade vid 19,30, han vägrade sova idag på eftermiddagen. Hade varit vaken sen kl 12,15.... Gissa om han var trött

Hoppas att Engla är så trött att hon sover gott hela natten!!!!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Engla somnade kl 19:45. Hörde att hon grät kl 23:00 och J gick in till henne och fick henne att somna om. Sen sov hon hela natten till kl 06:10. Bytte blöja och gav välling i sängen, tänkte att hon skulle somna om, men det gjorde hon inte så vi gick upp kl 06:30. Så i dag kommer hon sova två gånger eftersom hon vaknade tidigt.

Hjärtevännen,

Vad bra att han gillade tetravällingen. Med Engla är det tvärtom, hon gillar pulvervällingen bättre.

• Charlott29

Singhis: Men 6:30 är väl helt okay att gå upp?! Då tycker jag att jag har fått sovmorgon
    Vincent somnade redan 19:15 igår och vaknade 4:30, fick komma in till vår säng och somnade om till 6:15.
    Känner mig ändå trött - längtar till helgen då man får sova lite

Shoppade förresten loss på Esprit igår (igen). Köpte ett par svarta byxor och sedan gled jag vidare till MQ och köpte en klänning. Måste ju förbereda sig inför jobbstart

Snöväder idag igen. Mysigt!

• Ninis

J sa att Engla inte var vaken kl 23:00 utan hon satte sig upp i sömnen och smågrät. Han klappade på huvudet och då sov hon vidare. Hon drömde väl något läskigt . . . .

Lotta,
    Ja, det är helt ok att gå upp 06:30 men jag är lite småtrött för jag vaknade kl 04:00 och kl 05:00 och låg och lyssnade i fall Engla skulle vakna snart, men det gjorde hon ju inte

Ska eventuellt till Sickla i dag så då kanske jag oxå shoppar loss på Esprit. Var det någon rea?

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2