• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Haha, jag diggar Lasse Brandeby i Let´s dance.... Hoppas att han får vara kvar ett tag
    . Vi kommer nog äta Taco´s ikväll... En klassiker,hehe... Snabbt och lätt att göra...

För oss blev det shopping i Sickla idag! Köpte en vinterjacka på rea . Victor fick också lite smått och gott. Kan ju inte låta bli att shoppa till honom.... Så nu är nästan hela barnbidraget slut. Bra Jobbat Anna!!!!

Trevlig helg allihopa!!!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Jag trodde också Lasse Brandeby skulle få vara kvar. Han är ju liksom lite kul och då tror jag att folk röstar på honom.
    Hörde att Birgitte åkte ut, ja, det kanske var bra, hon var lite väl flamsig tyckte jag. Brukar tycka om henne annars, men nu mest flamsade hon, hon kanske var nervös... eller nåt.

Shoppade också loss igår! Vincent fick också smått och gott, jag fick två par byxor från Esprit (jobbet - here I come!!) och sedan blev det en hyfsat nyttig (eller mindre onyttig) lunch på Waynes Coffee...

Idag blir det Sickla igen - vi ska ÄNTLIGEN köpa en ny digitalkamera! Min är så långsam så när kortet väl har tagits har ju Vincent tröttnat för länge sedan. Nu kanske man äntligen kan få lite andra kort än på Vincents rygg!!

Trevlig helg på er!!

• Ninis

I natt kräktes Engla igen! Mkt konstigt men tror inte det är magsjuka igen. Hon drömde och vaknade vid 21-tiden och somnade om i vår säng. Sen bar jag tillbaka henne till sin säng. Vid 23-tiden vaknade hon igen och då bar J in henne till vår säng och hon somnade om. Strax innan midnatt vaknade hon igen och när jag skulle lägga henne till rätta (i vår säng) så kräktes hon över hela kudden och min hand! J sov i gästrummet så jag väckte honom. Engla hade kräk i hela ansiktet, håret och pyjamasen. Det blev duschen för henne och jag bytte lakan, och 2 kuddar fick jag slänga i tvätten. Efter duschen var Engla pigg men hon somnade om kl 01:00 i vår säng. Vi trodde hon skulle kräkas mera, men det kom inget. Kanske kan det bero på något hon ätit eller om hon råkat stoppa i sig något skräp från golvet? Vi bestämde i alla fall att vi stannar hemma från babysimmet i dag.

Lotta,

Visst är det härligt att göra av med pengar på shopping Esprit är ett av mina favvomärken.

Jag tycker det var rätt par som åkte ut i går. Fast det hade varit mera rättvist om Lasse hade fått åka hem, han kan ju faktiskt inte dansa . . . .

• Kärleksdronken

Hallå i vinterkylan! Vilken köldchock man fick idag då, man är mera inställd på vår nu.

Singhis, vad jobbigt att Engla kräks igen. Ejla fick ju kräkattacker av majskrokar en gång, kanske kan det vara det?

Lotta, vad häftigt att Vincent kan gå, gratulerar!!

• Ninis

Dronken,
    Menar du att Ejla kräktes varje gång hon åt majskrokar? Engla har aldrig reagerat med att kräkas förut när hon käkat majskrokar. Men i går åt hon nog 3-4 stycken, blev tvungen att muta henne när jag stod i provrummet. Kan det har varit det tror du?

Hon har ingen matlust i dag heller. Det gick bra med välling och gröt och macka. Men lunch och mellis ville hon inte ha.

• Hjärtevännen

Dronken:
    Hur smakade semlan? Är så sugen på det...hehe...

Vi hade en jobbig kväll/natt igår. Victor somnade som vanligt vid 19,30-20. Efter en timme vaknade han och gallskrek. Vi tog upp honom och han fick sitta i soffan med oss en stund. Försökte lägga honom igen. Han sov knappt en timme sen var det gallskrik igen.... Måste tillägga att han är snuvig! Han grejade fram till kl 23...... Sen börjades det dags igen vid 02..... Han vägrade somna om så sambon gick upp med honom vid 03. Då var han så pigg och glad. Han satt för sig själv och lekte. Fram till kl 13 idag hade han sovit samanlagt 1 timme!!! Han totalvägrade sova på förmiddagen. PUH!!!!

Hoppas det går bättre i natt!!!!! Funderar på (igen) om det kan vara en tand på G. Man kan ju alltid hoppas eftersom han fortfarande är tandlös

• Amanda

Idag har V börjat gå själv!!!
    Jätte kul!
    Förstod att det varit på gång då han har gått ut med möblerna ett tag och bara hållt i med en hand

Har varit på Sachsska med dottern hela dagen, kom dit vid 9 och åkte därifrån vid 15-tiden.
    Mycket barn, många svåra akutfall och dottern fick göra många testar (stick-i-fingret, lungröntgen mm), därav den långa väntetiden.
    Lunginflammation även på henne så vi fick penicillin som hon ska äta i 10 dagar.

• Hjärtevännen

Amanda:
    Låter inte skoj med lunginflammationLedsen Hoppas hon blir bättre!!!

Kul att Viggo kan gå nu... Glad. Victor kan inte ens ställa sig mot något,hihi fegisen...

• Ninis

Morrn!

Engla har sovit till kl 07:00 i dag!!! Känns som en dröm. Jag gick och lade mig i gästsängen vid 5-tiden för Engla låg och sparkade på mig i sömnen. Det var min sovmorgon i dag. Kunde dock inte sova längre än kl 08:00. Jag har ju gått upp vid fem-halvsex under snart ett års tid. Kan inte sova längre än sju-åtta. Kroppen är inte van det

Vilket mysigt väder det är! Det är hur mycket snö som helst ute och det snöar fortfarande. Ska ut och åka pulka efter att Engla ätit lunch. 

Vår parabol funkar inte så vi kan inte se på tv, så J måste nog ge sig upp på taket sen och kolla läget.

Hjärtevännen,
    Hoppas ni fick sova bättre i natt!

• Hjärtevännen

Singhis:
    Victor sov till 6,30 idag. Bökade lite till och från... Han är så snörvlig!! Men jag klagar inte.... Det var ju min tur att gå upp med honom....

Skönt att Engla sov länge idag!

Vi har knappt några tv-kanaler... MTV, ZTV, Animalplanet, Discovery..... Suck! Sambon måste upp på taket och ruska om vår antenn

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2